2.5 C
București
joi, 26 decembrie 2024
AcasăInvestigații România LiberăVinovatii lui Berceanu: camioanele constructorilor?!

Vinovatii lui Berceanu: camioanele constructorilor?!

Ministrul Radu Berceanu a gasit vinovatii din cauza carora autostrada Bucuresti-Pitesti se face zob o data la sase luni pe portiunea cuprinsa intre km 23-46: „camioanele de mare tonaj care depasesc greutatea admisa pe osie”.

Primii „trasi de urechi” au fost chiar constructorii, ale caror camioane cu asfalt tocmai intrau pe autostrada. „Daca aceste vehicule sunt in parametrii de greutate, mananc tot asfaltul asta de aici”, a afirmat ministrul. „Avem posibilitatea sa instalam cantare la intrarea pe autostrada pentru a amenda soferii care transporta o greutate foarte mare pe osie, pentru ca de fapt toti se plang ca drumurile sunt intr-o stare proasta. Si de fapt tocmai aceste vehicule strica soselele, si nu autoturismele sau transportul in comun”, a mai spus Berceanu.
Cu toate ca circulatia a fost deschisa pe sensul Pitesti-Bucuresti, o serie de lucrari anexe cum ar fi montarea parapetilor si a balizelor vor continua. Pe aceasta sectiune s-a instituit o restrictie de circulatie de 80 kilometri la ora. Reparatiile pe acesta cale de autostrada au fost de doar 15 kilometri, intrucat de la kilometrul 29 la kilometrul 37 infrastructura a fost reparata acum trei ani si nu a fost prinsa in acest ultim contract de reabilitare.

Finalizarea reparatiilor, la 30 noiembrie

Reparatiile la portiunea de 31 de kilometri de pe autostrada Bucuresti-Pitesti vor costa 31 milioane de euro, iar garantia va fi de trei ani. Termenul prevazut pentru deschiiderea autostrazii pe cele patru cai a fost stabilit la 30 noiembrie 2006.
Ministrul Berceanu a adaugat ca barurile amplasate ilegal in anumite locuri de pe autostrada trebuie sa fie demolate. In acelasi timp, anumite portiuni de padure de pe traseul autostrazii vor trebui sa fie defrisate, cu atat mai mult cu cat autostrada va trebui largita la trei benzi pe sens, in cel mai scurt timp.
Pana acum, de la constructia autostrazii Bucuresti-Pitesti si pana in anul de gratie 2006, structura a suferit patru reparatii. Prima in 1998-2000, cand refacerea in totalitate a structurii a costat 100 milioane euro. A doua reparatie, ce-i drept facuta pe bucatele, s-a facut intre anii 2001 si 2003 si a depasit ca valoare suma de 6 milioane euro. Ultima interventie majora la autostrada s-a facut in 2003, cand pentru reparatia aceluiasi tronson, cuprins intre km 23 si 46, s-au cheltuit circa 14 milioane euro.

Cele mai citite

AUR intervenție la Consiliul Concurenței pentru vânzarea E.ON Energie România către MVM din Ungaria

Alianţa pentru Unirea Românilor (AUR) a sesizat la începutul acestei săptămâni Consiliul Concurenţei cu privire la tranzacţia de vânzare a E.ON Energie România către...

Schengen 2025: România desființează peste 30 de puncte de frontieră, de la 1 ianuarie 2025

România se confruntă cu o migrație ilegală, având în vedere poziția sa geografică, la confluența dintre Orient și Occident Începând cu prima zi a anului...

Avertizare Salvamont: Risc ridicat de avalanșe în Munții Făgăraș și Bucegi

Riscul actual de avalanșă este însemnat și poate crește în următoarele zile, din cauza ninsorilor suplimentare prognozate Salvamont Brașov avertizează că, în această perioadă, riscul...
Ultima oră
Pe aceeași temă