» La baza cresterii: strategii de marketing, asociate cu ieftinirea componentelor si dolarul aflat in declin.
» Lucrurile se vor calma pe masura ce raportul dintre desktop-uri si laptop-uri se apropie de 1/1.
Desi trimestrul al doilea al anului este in general unul slab pentru vanzarile de PC-uri, perioada aprilie-iunie 2007 a adus o crestere spectaculoasa pe segmentul laptop-urilor si una mai mare decat cea estimata pe cel al desktop-urilor. Concret, cele mai noi date publicate de compania de consultanta IDC arata ca vanzarile de notebook-uri au inregistrat o crestere senzationala – cu peste 120% mai multe unitati vandute decat in aceeasi perioada din 2006.
"Strategiile de marketing ale distribuitorilor, asociate cu preturile in scadere ale componentelor si un dolar aflat in declin, imping vanzarile de notebook-uri catre noi puncte de maxim", spune Calin Mirea, Research Analyst IDC Romania. "Lucrurile se vor calma in timp, pe masura ce raportul intre vanzarile desktop si notebook se apropie de 1/1." In total, numarul de unitati vandute – atat desktop-uri, cat si laptop-uri – a atins 165.000, crescand cu mai mult de o treime, iar valoarea pietei s-a apropiat de 147 milioane de dolari, cu o crestere de peste 58% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.