Numeroase mijloace de transport în comun ale STB au validatoare pentru carduri de călătorie care nu funcționează la parametrii normali, cărora fie nu le funcționează toate ledurile, care ar trebui să indice dacă o călătorie a fost validată sau nu, fie nu le funcționează semnalul sonor, cu același scop, fie necesită apropieri repetate ale cardurilor, pentru validare.
Economia primăriei
Primăria Capitalei spune că nu poate înlocui validatoarele cu peste zece ani vechime, pentru că nu deține fondurile necesare.
“Înlocuirea validatoarelor cu vechime mai mare de 10 ani este o decizie de oportunitate, cu un impact financiar important, luând în considerare numărul mare de astfel de echipamente aflate în exploatare (peste 6000 de validatoare) şi costurile aferente înlocuirii lor. STB SA are în vedere posibile colaborări cu instituţiile financiar-bancare, în urma cărora acestea să pună la dispoziţia Societăţii validatoare noi contra unui comision pe tranzacţie, în acest fel putând fi îndeplinit şi dezideratul plăţii cu cardul bancar în mijloacele de transport public”, menționează Primăria Municipiului București (PMB), într-un răspuns adresat RL.
Mentenanţa acestor validatoare se face în cadrul Societăţii de Transport Bucureşti, de către serviciul abilitat în acest sens, după cum ne-au precizat reprezentanții PMB.
Sesizările insesizabile
Primăria Capitalei admite că au fost primite mai multe sesizări referitoare la defecțiuni ale validatoarelor de cardului de călătorie, dar susține că acestea au fost remediate.
“STB SA a înregistrat sesizări privind nefuncţionarea sau funcţionarea defectuoasă a unor validatoarele montate în mijloacele de transport în comun. Pentru fiecare dintre aceste sesizări au fost efectuate verificările necesare, iar dacă s-au dovedit a fi întemeiate, problemele semnalate au fost remediate”, se arată în răspunsul oficial al Primăriei Capitalei, adresat cotidianului național “România liberă”.
Reprezentanții PMB susțin că validatoarele sunt verificate zilnic de către angajați ai STB.
“Validatoarele sunt verificate zilnic, înainte de ieşirea vehiculelor în traseu, iar echipamentele defecte sau cu probleme de funcţionare sunt înlocuite”, se mai precizează în răspunsul PMB.
Reprezentanții municipalității bucureștene mai arată că mentenanța validatoarelor, instalate inițial de firma UTI Traffic Management, este asigurată, acum, de angajați ai societății de transport public.
“Mentenanţa acestor validatoare se face în cadrul Societăţii de Transport Bucureşti, de către serviciul abilitat în acest sens”, ne-au mai precizat reprezentanții PMB.
Primăria Municipiului București mai menționează, în răspunsul oficial adresat cotidianului național “România liberă”, că toate validatoarele pentru cardurile de călătorie sunt verificate înainte ca mijloacele de transport ale STB să pornească pe trasee, în fiecare zi.
“Validatoarele sunt verificate zilnic, înainte de ieşirea vehiculelor în traseu, iar echipamentele defecte sau cu probleme de funcţionare sunt înlocuite.”, ne-au mai precizat reprezentanții municipalității bucureștene, în răspunsul oficial citat.