» Specialistii in resurse umane sunt de parere ca aceasta trebuie sa fie in concordanta cu postul pentru care aplicati.
Indiferent de jobul pe care vi-l doriti, fie ca este de junior, middle sau top manager, exista posibilitatea ca felul in care ati venit imbracat la interviu sa faca diferenta dintre dumneavoastra si un alt candidat la fel de bun. Specialistii in resurse umane spun ca hainele pe care le veti purta trebuie sa fie in concordanta cu pozitia pentru care aplicati. De exemplu, pentru un post in vanzari, este indicat un costum de culori placute, niciodata stridente.
Daca va prezentati la interviu pentru o pozitie de junior intr-o companie de tip call-center, cu siguranta recrutorul nu va acorda o atentie foarte mare felului in care sunteti imbracat, insa asta nu inseamna ca puteti aparea in pantaloni scurti si sandale. Insa daca mergeti la un interviu pentru o pozitie de junior in departamentul de marketing, ceea ce poate presupune intalniri cu persoane din afara organizatiei, cu siguranta trebuie sa acordati mai multa atentie felului in care va imbracati.
De asemenea, la un interviu pentru o pozitie de management, barbatii trebuie sa aiba costum si cravata. "Femeile ar trebui sa imbrace un costum deux-pieces, in culori neutre", spune Marius Ovidiu Davin, recruiter la compania de distributie Cumpana 1993, membru in HR Club.
Tot costum sugereaza si Mihaela Stroe, manager general al companiei Acta Nonverbal, sa se poarte. "Doamnele pot avea un deux-pieces format din fusta si sacou sau pantalon si sacou. Unele studii au aratat ca la femei conteaza sa aiba si deux-pieces format din rochie si sacou", afirma experta.
si pantofii spun multe despre candidati. "Aspectul pantofilor domnilor trebuie sa fie ingrijit, iar pe doamne le sfatuiesc sa poarte pantofi cu toc jos. Recomand insa atat femeilor, cat si barbatilor o vizita la manichiurist inaintea ori-carui interviu", completeaza Marius Ovidiu Davin.
Negru, maro, bleumarin inchis si machiaj subtil
Mihaela Stroe ii sfatuieste pe candidati sa imbrace haine de culori reci precum maro, negru sau bleumarin inchis, deoarece acestea transmit profesionalism si incredere. In functie de jobul la care se aplica, se pot purta si culori mai vesele, dar tonul trebuie sa fie rezervat.
"Femeile trebuie sa se machieze foarte subtil, cat mai aproape de natural, si sa poarte bijuterii simple, dar de efect. De impact poate fi un accesoriu gen esarfa, care transmite feminitate si eleganta", mai crede aceasta.
Fara haine si pantofi noi
Un recrutor trebuie sa aiba abilitatea de a identifica motivul pentru care candidatul este stresat, emotionat sau de ce nu se simte bine. El trebuie sa intervina, sa destinda atmosfera, sa calmeze candidatul, dar nu poate sa ii ofere acestuia o pereche de pantofi cu un numar mai mare.
De aceea, trebuie sa fiti constient ca o pereche de pantofi noi, un costum sau o fusta purtate prima data s-ar putea sa va faca probleme. Un recrutor nu vrea sa vada persoane care nu pot respira din cauza unei cravate prea stranse sau care nu se simt confortabil din cauza unui pantof deranjant. Dimpotriva, vrea sa vada candidati care se simt bine in pielea lor si in hainele pe care le poarta. "Daca nu sunteti obisnuit sa purtati costum sau sacou, purtati-le acasa, cu o seara inaintea interviului", atrage atentia Marius Ovidiu Davin.
ATITUDINE
Ce mai conteaza
» Pastrarea contactului vizual cu partenerul de discutie;
» Ora la care ajungeti la interviu;
» Felul in care strangeti mana;
» Modul in care incheiati intalnirea;
» Pozitia in care stati pe scaun;
» Cat de tare vorbiti;
» Cum gesticulati.
Sursa: Mihaela Lefter, specialist in resurse umane, Skill Team