13 C
București
marți, 1 octombrie 2024
AcasăInvestigații România LiberăTaxa auto si "Rabla" pot ieftini Dacia

Taxa auto si „Rabla” pot ieftini Dacia

» Automobilele Dacia fabricate in Romania, la Pitesti, s-ar putea ieftini cu 1.500-2.000 euro, ca reactie la scaderea dramatica a vanzarilor in piata interna. Nu va fi pur si simplu o ieftinire ca pe rafturile magazinelor, reducerea de pret ar urma sa apara din cumularea primei acordate prin programul "Rabla" plus efortul producatorului, din marja de profit, si va fi conditionata de mentinerea actualei taxe auto.

"Nu este suficient doar efortul producatorului pentru a se putea reduce, in avantajul clientului, pretul masinii. Doar producatorul nu-si poate permite o reducere a pretului pe unitate de 1.500-2.000 euro. Ieftinirea masinilor Dacia cu cateva sute de euro nu poate stimula suficient cererea astfel incat aceasta sa fie corelata cu productia pe care si-a planificat-o producatorul. E nevoie de insumarea mai multor factori la care sa se adauge si prima de casare din cadrul programului national de reinnoire a parcului auto, mentinerea actualei taxe de prima inmatriculare,  dar si facilitarea accesului la credite", a declarat Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia. Autoturismele noi cu motoare Euro 4, cu capacitatea cilindrica sub 2 litri, sunt scutite pana la sfarsitul anului de plata taxei de prima inmatriculare. In aceasta categorie intra si autoturismele fabricate la Dacia Pitesti.

Criza prelungita
Stroe a mai precizat ca oamenii sunt mai atenti la rata lunara pe care o platesc decat la pretul final al automobilului, iar scumpirea creditului, accesul mai dificil la finantari si incertitudinile legate de taxa auto au determinat potentialii clienti ai Dacia sa intre intr-o stare de asteptare.
Vanzarile Dacia in Romania au scazut cu 16,7% anul trecut, fata de nivelul din 2007, la 84.707 unitati.
Uzina de la Mioveni a reluat lucrul luni, dupa ce productia a fost intrerupta in total timp de aproximativ o luna, in mai multe zile ale lunilor octombrie, noiembrie si decembrie 2008. Activitatea a fost intrerupta tot din cauza scaderii cererii. O data cu reluarea productiei,  la Dacia a scazut cadenta de productie, de la 1.360 de unitati la 1.085 vehicule pe zi.

FranIois Fourmont, directorul general al Dacia, a anuntat la inceputul saptamanii ca, in cazul in care criza industriei de automobile va continua, uzina de la Pitesti ar putea renunta, in primavara, la 3.000-4.000 de angajati, care lucreaza intr-un schimb de productie.
 In conditii normale, angajatii uzinei lucreaza in trei schimburi. In intervalul 26 ianuarie-8 februarie, la Dacia se va intrerupe din nou productia, ca urmare a scaderii vanzarilor.

» 135.000 de angajati depind de Dacia
Din cei 175.000 de lucratori din industria auto si de componente auto din Romania, aproximativ 135.000 au legatura cu fabrica de automobile de la Pitesti. Pentru Dacia, la nivel national sunt nu mai putini de 98 de dealeri auto.
Directorul general al companiei, FranIois Fourmont, a declarat marti ca Dacia si-a ajutat financiar furnizorii de componente prin plati inainte de termen si comandarea in avans a anumitor produse, insa nu mai poate continua sprijinul intrucat trebuie sa-si protejeze situatia financiara.

Cele mai citite

Cinci ore de atacuri cu drone auspra Kievului. Au fost auzite mai multe explozii

Rusia a lansat mai multe valuri de drone asupra Kievului într-un atac care a durat peste cinci ore, potrivit armatei ucrainene. Acesta este al...

Piața apei publice crește: Din ce în ce mai mulți români conectați la sistemele de alimentare

Valul urbanizării aduce apă potabilă prin rețele publice pentru 77% dintre gospodăriile din România Institutul Național de Statistică anunță că populaţia conectată la sistemul public...

Ratele la creditele în lei vor crește din octombrie, pe fondul majorării IRCC

Ratele la creditele în lei contractate după 2019 vor înregistra o creștere începând din luna octombrie, ca urmare a majorării Indicelui de Referință pentru...
Ultima oră
Pe aceeași temă