Taxa de poluare auto va fi stabilita in functie de datele tehnice ale fiecarei masini in parte.
Astfel, pentru masinile cu motorizari tip Euro 4 sau Euro 3, ea va fi calculata in functie de mai multe criterii, cum ar fi de emisiile de carbon si de noxe. Noul sistem de calcul a fost aprobat ieri de Executiv. "Proportia va fi de 30% dioxid de carbon si 70% alte noxe, pentru masinile Euro 4 si Euro 3", a spus Ministrul Mediului, Attila Korodi, mentionand ca valoarea taxei scade o data cu valoarea masinii.
Pentru autoturismele cu motoare Euro 5, hibride si electrice nu se plateste taxa auto.
Conform proiectului de urgenta, taxa va fi calculata in functie de emisia de dioxid de carbon (CO2), exprimata in euro/1 gram CO2, si de capacitatea cilindrica, la care se aplica o cota de reducere in functie de vechime. "Nivelul de ansamblu al taxarii scade permanent. Multi romani cred insa ca este vorba despre o povara, desi masura propusa de noi reduce sarcina fiscala fata de anii precedenti. Veniturile obtinute din taxa auto vor scadea astfel cu 30% fata de anul 2007", a estimat Ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian. El a confirmat ca noul sistem de calcul al taxei a fost agreat de catre Comisia Europeana. "Comisia Europeana nu a pus niciodata la indoiala importanta taxei pentru protectia mediului, ci modul de alcatuire a grilei de taxare, care impiedica libera circulatie a marfurilor", a spus Vosganian. Proiectul urmeaza sa fie supus dezbaterii publice inainte de a fi aprobat de Guvern sub forma unei ordonante de urgenta.