Consiliul UE intrunit la Bruxelles a analizat, prin reprezentantii statelor membre, propunerile CE cu privire la noile reglementari pentru industria auto europeana. Acest sector furnizeaza 3% din PIB-ul UE, asigura mai mult de 12 milioane de locuri de munca si implica aproximativ 20 de miliarde de euro in cercetare si dezvoltare (de patru ori suma alocata cercetarii prin bugetul UE).
Comisia Europeana asteapta de la statele membre un punct de vedere asupra propunerilor sale, privind imbunatatirea conditiilor-cadru din industria europeana auto. In esenta, propunerile privesc: simplificarea reglementarilor, reducerea emisiilor de CO2, siguranta rutiera, drepturile de proprietate intelectuala.
Statele membre, inclusiv Romania, au recomandat prezentarea unui studiu de impact independent care sa evidentieze toate implicatiile asupra sectorului auto – competitivitatea la nivel global, efectele tehnice si financiare, precizeaza Adrian Ciocanea, secretar de stat, Departamentul pentru Afaceri Europene. Studiul va trebui sa indice si implicatiile asupra celorlalte sectoare economice afectate. Romania considera ca propunerile vor trebui sa reflecte nu numai echitatea intre producatori, dar si principii de echitate sociala. Astfel, este necesar sa se tina seama de faptul ca industria auto europeana prezinta particularitati, motiv pentru care trebuie luate in considerare simultan atat diversitatea produselor si starea parcurilor auto din statele membre, cat si puterea de cumparare a potentialilor consumatori, precizeaza Adrian Ciocanea, secretar de stat, Departamentul pentru Afaceri Europene.