Romania ocupa locul cinci in Europa in functie de suprafata centrelor comerciale deschise in 2008, an in care s-a inregistrat cea mai buna evolutie de dupa 1989.
Romania a surclasat tari precum Italia, Germania si Franta la suprafata spatiilor comerciale inaugurate anul trecut.
Romania s-a plasat pe locul cinci in Europa in functie de suprafata centrelor comerciale lansate pe piata in 2008, cand stocul de spatii moderne a crescut cu 62% (721.350 metri patrati), ajungand la 1,8 milioane metri patrati inchiriabili, potrivit companiei de consultanta Cushman&Wakefield. Suprafete mai mari au fost lansate pe piata din Rusia (1,65 milioane mp), Turcia (1,13 milioane mp), Marea Britanie (838.455 mp) si Spania (764.564 mp). Romania depaseste in clasament tari precum Italia, Germania si Franta. "Piata centrelor comerciale din Romania a inregistrat in 2008 cea mai buna evolutie de dupa 1989. Au fost finalizate 25 de noi centre comerciale, in timp ce alte 12 centre existente au fost extinse.
Suprafata nou-livrata pe piata in 2008 a stabilit un nou record, totalizand 721.000 mp, cu mult peste nivelul livrat in 2007 (416.536 mp)", a declarat Florian Gheorghe, Departament Research Cushman&Wakefield Romania. Chiar daca luam in calcul cresterea spectaculoasa de anul trecut, densitatea de centre comerciale, de 87 mp/1.000 de locuitori, ramane scazuta, reprezentand doar 40% din media europeana. In 2009, pana la sfarsitul lunii aprilie au fost deja livrati circa 137.000 mp de centre comerciale, dintre care mai mult de jumatate in Bucuresti. "Acestea sunt semne ca, desi efectele crizei sunt vizibile mai ales in scaderea puterii de cumparare, companiile internationale de retail continua sa se dezvolte – desigur, alegand cu mult mai mare precautie noile locatii. Astfel, este vizibila expansiunea retailerilor de tip discount Takko, Deichmann, New Yorker, atat in Bucuresti, cat si in celelalte orase ale Romaniei", a declarat Dumitrache.