La sfarsitul primelor trei luni din acest an, in topul primelor zece companii din industria de asigurari, dupa volumul primelor brute subscrise, au avut loc modificari substantiale fata de sfarsitul anului trecut. Strategiile au inceput sa se schimbe in piata si, in mod sigur, noua atitudine adoptata de o parte a companiilor a dus la aceasta rasturnare a locurilor in top. Asa cum au declarat oficialii principalilor operatori din industria de profil, pentru ei a trecut vremea in care se punea accent doar pe cota de piata si pe atragerea unui numar cat mai mare de clienti. Obiectivele acestea se mentin in continuare, dar nu reprezinta tintele principale.
Profitul sanatos, care se obtine doar prin renuntarea la afaceri paguboase si, implicit, la clientii respectivi, s-a dovedit a fi o strategie mult mai buna. Asiguratorii care au aplicat-o fie si-au pastrat locurile, fie au urcat in top, chiar daca din felia detinuta in piata s-a mai subtiat un pic.
Dupa primul trimestru, Allianz-Tiriac si Asirom si-au pastrat primele doua pozitii in clasament. Cu singura diferenta, ca Allianz-Tiriac merge inainte cu o strategie clar orientata spre profit, iar Asirom a anuntat recent ca a incheiat anul 2005 pe pierdere. In timp ce reprezentantii Allianz-Tiriac au declarat in repetate randuri ca prefera sa detina o cota mai mica pe segmentul asigurarilor obligatorii de raspundere civila auto (RCA), intrucat este un domeniu care nu aduce profit, in portofoliul Asirom ponderea cea mai mare o detin tocmai aceste polite.
Pe locul trei, cu un salt de cinci locuri, se plaseaza Astra Asigurari, companie care urmeaza aceeasi strategie de tintire a profitului si de renuntare la afacerile perdante. Astra a consemnat, de altfel, cea mai buna evolutie, la nivelul de top 10. Daca la finalul anului trecut compania era pozitionata pe locul noua, cu un total al primelor brute subscrise de 180,72 milioane lei noi, dupa primele trei luni din 2006 se afla pe podium, medaliata cu bronz, pentru un volum de prime brute subscrise de 133,24 milioane lei noi. Omniasig Grupul Wienerstatdische a coborat o pozitie, ajungand in urma Astrei, cu un total de prime brute subscrise in primele trei luni de peste 128 milioane lei noi. Urmatoarele pozitii sunt detinute de ING (106,5 milioane lei noi), ASIBAN (106,08 milioane lei) si BCR Asigurari (86,05 milioane lei noi) – toate cele trei companii avand „spatele asigurat” de banci care le sustin activitatea. Pe locul opt se afla ARDAF, cu un volum de prime brute subscrise de 78,72 milioane lei noi. La finele primului trimestru al anului trecut, ARDAF se clasa pe locul patru, cu un volum total de prime subscrise de 105,9 milioane lei. Potrivit raportului companiei, in primele trei luni ale acestui an, vanzarile ARDAF au scazut cu 25% si a fost inregistrata o pierdere de 2,6 milioane lei. Si in portofoliul ARDAF, politele RCA sunt majoritare, cu o pondere de aproape 87%.
O alta companie care a coborat in top este Unita, care la sfarsitul primului trimestru al anului trecut era pe locul sase, in decembrie se pozitiona pe sapte, iar acum se afla pe locul noua, cu un volum de prime brute subscrise de 17,14 milioane lei noi. Generali Asigurari si-a pastrat pozitia detinuta la finalul anului trecut, respectiv locul zece, cu un total al primelor brute subscrise, la 31 martie 2006, de 66,87 milioane lei noi.