Scandalul din Portul Constanța, dintre sindicaliști și operatori, pe de o parte, și conducerea Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța, pe de altă parte, a ajuns în atenția președintelui României, Klaus Iohannis. Conducerea Organizației Operatorul Portuar a trimis o scrisoare acestuia, dar și ministrului Transporturilor, Ioan Rus, Guvernului României şi Comisiei pentru Transporturi din Camera Deputaţilor.
Organizația solicită Ministerului Transporturilor să comunice urgent soluţiile identificate pentru remedierea în mod real şi eficient a tuturor problemelor sesizate de comunitatea portuară atât anul trecut, cât şi anul acesta prin intermediul unor memorii şi materiale transmise autorităţilor de resort. Operatorul Portuar şi Federația Națională a Sindicatelor Portuare şi-au prezentat în mai multe rânduri propriile soluţii. Ei cer revocarea membrilor Consiliului de Administraţie ai CN APMC S.A. şi a conducerii executive, din cauza neprofesionalismului şi a faptelor cu caracter penal, dar și corelarea Master Planului pentru Portul Constanţa cu Master Planul General de Transport, pentru o viziune unitară a managementului.
De asemenea, solicită asigurarea unei politici de transparenţă privind modalitatea în care este exploatat domeniul portuar de către CN APM S.A. Constanţa, în calitate de titular al contractului de concesiune încheiat cu statul român. Operatorul Portuar și FNSP cer și exploatarea eficientă a domeniului portuar prin demararea procedurii de subconcesiune a infrastructurii portuare din Portul Constanţa, în concordanţă cu Hotărârea de Guvern nr. 80/2008 – pentru aprobarea concesionării, prin atribuire directă a bunurilor proprietate publică a statului, aflate în administrarea Ministerului Transporturilor. Cele două părți solicită și implementarea unor contracte de închiriere a infrastructurii de transport naval în conformitate cu prevederile Ordinului MTI nr. 1286/2012. ”În ceea ce priveşte politica tarifară (chirii, UDP etc.) practicată de CN APM S.A. Constanţa, este necesar ca această să reflecte un management unitar şi sustenabil, prin raportare la situaţia economică concretă existentă pe plan naţional. De asemenea, ţinând cont de perioada de criză economică în care celelalte porturi europene stabilesc politici tarifare de criză, Portul Constanţa trebuie menţinut la un nivel competitiv pe pieţele din domeniu, prin aplicarea unor tarife reduse”, spun operatorii portuari. Aceștia se opun cu toate puterile intenției CNAPMC de a mări tarifele.