Piata romaneasca a berii a atins anul trecut valoarea de aproximativ un miliard de euro, in timp ce, in volum, piata a inregistrat nivelul de 19,4 milioane hectolitri, in crestere cu 9,6% fata de anul anterior, potrivit estimarilor Asociatiei Berarii Romaniei, care reuneste cei mai importanti producatori de bere de pe piata romaneasca. "Desi vanzarile de bere sunt mai mari decat anul trecut, piata inregistreaza o usoara incetinire a ritmului de crestere fata de anii anteriori", a declarat Mihai Ghyka, presedintele asociatiei. In opinia acestuia, cresterea pietei a fost influentata, pe de o parte, de investitiile masive ale producatorilor in promovare, iar pe de alta parte de cresterea nivelului de trai al romanilor, care au inceput sa se orienteze din ce in ce mai mult catre consumul de bere la restaurant, baruri sau terase. "Din datele pe care le detinem, avem premisele necesare sa credem ca piata berii va inregistra in anul 2008 o crestere de cel putin 5%", a completat Ghyka, subliniind ca viitorul Campionat European de fotbal si prognozele meteo favorabile vor influenta vanzarile de bere pe piata romaneasca.
Locul 6 in Europa, la consum
Potrivit statisticilor furnizate de Asociatia "Berarii Romaniei", in anul 2007 consumul de bere in Romania a fost de 89 litri pe cap de locuitor, in crestere cu 10% fata de anul 2006. "Creste apetitul romanilor pentru bere. Consumul de bere in Romania pe cap de locuitor ne apropie de primii «jucatori» din piata europeana", a precizat Mihai Ghyka. Acesta mai spune ca, in privinta consumului de bere pe cap de locuitor, tara noastra se situeaza pe locul 6 in Europa, dupa tari cu traditie in domeniu, precum Germania (116 litri), Austria (108 litri), Cehia, Anglia si Belgia.
Pretul conteaza
Segmentul cu cea mai importanta evolutie anul trecut a fost cel al berii "populare", cu pret mediu, preferata de circa 40% din romani, ceea ce demonstreaza ca romanul ramane in continuare sensibil la pret. Ca preferinte de consum, la nivelul anului trecut a dominat segmentul de bere blonda, ambalata la PET, cu o pondere de peste 45% din vanzarile totale de bere, urmata de berea la sticla, cu 40,5% din vanzari.