» Asigurarile auto determina dimensiunile pietei asigurarilor.
» Segmentul auto genereaza pierderi la nivelul industriei din domeniu.
» CSA va monitoriza cresterea daunalitatii si impactul acesteia asupra societatilor.
Primele subscrise aferente contractelor de asigurari auto au reprezentat anul trecut mai mult de o treime din intreaga piata de profil. Specialistii din asigurari spun ca segmentul auto continua sa se dezvolte, dar are nevoie de imbunatatiri consistente. "Contractele auto sunt, in continuare, aceeasi forma de asigurare pe care se bat companiile. In ceea ce priveste asigurarea de raspundere civila auto (RCA), as fi vrut ca societatile sa nu se mai lupte atat pentru cota de piata. Aceasta forma de asigurare este obligatorie si acest lucru trebuie inteles atat de companii, cat si de asigurati", a declarat ieri presedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, Angela Toncescu. Potrivit sefului CSA, rata daunei pe segmentul asigurarilor auto poate deveni o problema daca societatile nu-si analizeaza riscurile si nu isi coreleaza tarifele de prima cu riscurile asumate. Toncescu a declarat ca in 2006 rata daunei pe auto a depasit 60%. "CSA va monitoriza cresterea daunalitatii si impactul acesteia asupra situatiilor financiare ale societatilor, astfel incat operatorii din piata sa se incadreze in indicatorii de solvabilitate si rentabilitate stabiliti", a avertizat presedintele CSA.
Pierderile, acoperite prin infuzii de capital
Pierderile companiilor de asigurari generate de portofoliul auto au fost acoperite anul trecut prin infuzii totale de capital de 130 milioane de euro. "Practic, capitalizarile au avut ca scop acoperirea pierderilor, si nu dezvoltarea companiilor, asa cum ar fi fost normal", a declarat presedintele Uniunii Nationale a Societatilor de Asigurare din Romania (UNSAR), Cristian Constantinescu. seful UNSAR a mai spus ca, in conditiile in care a crescut frecventa daunelor, iar nivelul daunei medii s-a dublat, pretul asigurarii a ramas aproape constant.
Peste 150 euro tariful mediu RCA in UE
Tariful mediu al politei RCA, in tarile Uniunii Europene, este de 150 de euro. Chiar si in unele tari estice, precum Ungaria si Polonia, tariful a depasit 100 de euro. Prin urmare, reprezentantii pietei de asigurari spun ca una dintre conditiile esentiale pentru eficientizarea operatiunilor pe segmentul auto ar fi revizuirea sistemelor de tarifare a politelor, astfel incat sa existe o corelare riguroasa cu riscurile asumate. De altfel, Cristian Constantinescu avertiza, inca de la finele lunii trecute, ca tarifele la politele auto (CASCO si RCA), la nivelul intregii piete, ar trebui sa creasca cu cel putin 30%, astfel incat sa fie evitata intrarea in incapacitate de plata a unor asiguratori. Un alt element care ar ajuta companiile ar fi introducerea fransizei. Tot la fel de adevarat este insa ca asigurarile cu fransiza se vand mult mai greu decat cele fara. Prin urmare, atat timp cat competitia pentru cota de piata se mentine exacerbata, este putin probabil sa apara pe piata polite auto cu fransize. z
sub lupa
» Ponderea daunelor auto este de 80% in total daune platite pentru asigurari generale
» Portofoliul auto este cel mai costisitor din punctul de vedere al administrarii
» Peste 90% din asiguratorii auto au evidentiat pierderi din activitatea de subscriere (2005)
» Cresterea deficitelor a impus atragerea de resurse financiare substantiale pentru restabilirea echilibrelor financiare
» 2006 versus 2005: daunele au crescut cu 47%, iar rezerva de daune, cu 34%
» Piata asigurarilor auto (CASCO si RCA) va depasi anul acesta un miliard de euro