Scumpirea carburantilor in ultimele luni a afectat majoritatea ramurilor economiei, incepand de la transporturi, agricultura, constructii, producatori auto, comert etc. Transportatorii se plang de diminuarea profiturilor, de scaderea numarului de clienti, de pericolul falimentului pentru firmele mici; agricultorii reclama costurile tot mai mari cu productia agricola, prin preturile tot mai mari de la o zi la alta ale motorinei si ale ingrasamintelor, iar tendintele pe piata constructorilor auto sunt de diversificare a productiei prin proiectarea unor vehicule de mic litraj.
"In ultimul an, firmele de transporturi auto aproape ca si-au dublat cheltuielile din cauza scumpirilor carburantilor. A fost o avalansa de cresteri de preturi, determinate de scumpirea carburnatilor: au crescut preturile la piesele de schimb, la consumabile, au crescut salariile si pretul biletelor de transport etc. Firmele mici, cu parc de masini redus si personal putin, sunt in pragul falimentului din cauza spiralei ascendente a preturilor. Daca statul nu va interveni cumva pentru a reglementa cresterea de preturi la carburnati, transportatorii vor avea mari probleme, populatia si celelalte firme cu care lucram vor resimti efectele in scurt timp", a precizat Ion Victor Stan, presedintele Federatiei Nationale Sindicale a soferilor. Reprezentantii fermierilor sustin, la randul lor, ca, daca statul nu va interveni prin subventii pentru acoperirea unor cheltuieli cu carburantii, preturile produselor agricole vor creste necontrolat, iar agricultorii vor ajunge in faliment. "Statul poate interveni atat prin acordarea in continuare a subventiilor la motorina, cat si prin reducerea accizelor", a declarat Marcel Cucu, presedintele Ligii Producatorilor Agricoli.