33.4 C
București
miercuri, 26 iunie 2024
AcasăInvestigații România LiberăParadox. De ce nici promoţiile nu au mai salvat vânzările de sărbători

Paradox. De ce nici promoţiile nu au mai salvat vânzările de sărbători

Vânzările înregistrate de marile lanţuri de magazine, în ajun de sărbători, au fost mult sub aşteptări. Deşi din oferta magazinelor nu au lipsit nici promoţiile numeroase şi nici sortimentele de marfa ieftină, în ansamblu vânzările sunt mult mai slabe decât anul trecut.

Promoţiile se vând fârâ marjă de profit şi au rolul de a atrage cumpărătorii să aleagă şi să cumpere şi alte mărfuri.

O scădere importantă s-a constatat pe segmentul de produse nealimentare, electronice de exemplu, potrivit reprezentanţilor  Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale (AMRC), organizaţie reprezentativă pentru piaţa de retail din România.

Vânzări slabe la electronice

„Vânzările au fost strict pe marfă foarte ieftină şi promoţii. Până în prezent, vânzările din luna decembrie sunt sub nivelul lunii noiembrie 2010.

De obicei, în fiecare an, lunile în care se înregistrează cele mai scăzute vânzări sunt ianuarie şi noiembrie.

Cea mai mare scădere la vânzări este la produse nealimentare, în special electronice, unde lipsa creditării şi scăderea puterii de cumpărare se simte cel mai mult”, ne-a declarat Delia Cucu, vicepreşedinta  AMRC.

Oficialii marilor reţele de magazine (Kaufland, Carrefour, Real hypermarket, Metro şi altele) au refuzat să ne comunice date despre volumul vânzărilor argumentând că aceste date sunt „confidenţiale”.

Cele mai vândute produse din această perioadă sunt însă cele destinate sărbătorilor de Crăciun.

„Ca de obicei, în această perioadă, cele mai căutate produse sunt cele destinate Craciunului: produsele alimentare (produse de bază, carne, cozonaci, dulciuri, preparate tradiţionale,citrice etc), vin, pachetele cadou, decoraţiunile de brad, jucăriile, îmbrăcămintea, electrocasnicele mici, LCD-urile, gadgeturile etc.”, susţine Andreea Mihai, director de marketing la Carrefour.

„Se cumpără doar strictul necesar”

De asemenea, în anumite zile şi intervale orare au loc diverse promoţii sau reduceri.

„În aceasta perioadă, cele mai multe produse destinate sărbătorilor au reduceri substanţiale. Zilnic, până in 31 decembrie, vom avea reduceri la diferite produse”, a mai menţinat Andreea Mihai.

De obicei, în luna decembrie vânzările ar fi trebuit să crească cu peste 30% faţă de o lună obişnuită.

Probabil, vor fi creşteri faţă de alte luni ale anului, dar volumul vânzărilor este mic, consideră Dragoş Frumosu, preşedintele Federaţiei Sindicatelor din Industria Alimentară.

„Vânzările sunt foarte scăzute. Se cumpără doar produse foarte ieftine. Magazinele sunt aglomerate, dar oamenii cumpără doar strictul necesar şi cât mai multe promoţii. Nici la anul, se pare, nu va fi mai bine”, a precizat Dragoş Frumosu.

 

Cele mai citite

Cod galben de inundații pe râuri din 12 județe, până mâine la prânz

Institutul Naţional de Hidrologie şi Gospodărire a Apelor (INHGA) a emis o avertizare Cod galben de inundaţii, valabilă până joi la prânz pe râuri...

A fost ales noul secretar general al NATO

Cele 32 de state membre ale NATO l-au numit astăzi pe prim-ministrul interimar olandez Mark Rutte în postul de secretar general al Alianţei, pentru...

Aavancronica meciului decisiv Slovacia – România de la EURO 2024. Care sunt scenariile

Naționala României joacă miercuri partida decisivă în compania selecționatei Slovaciei pentru calificarea în optimile de finală ale Campionatului European de Fotbal UEFA EURO 2024,...
Ultima oră
Pe aceeași temă