Nimeni nu poate nega trendul ascendent al magazinelor tradiţionale. Unii comercianţi de produse „de la bunica” o duc mai bine, alţii mai rău, în funcţie de vadul ales.
Situate în locaţii destul de diferite, de la zonele centrale ale Capitalei, cartierele de lux ale Bucureştiului şi până în preajma pieţelor principale, acestea sunt menite a ne desfăta de fiecare dată cu bucatele cu specific românesc din regiunea Sibiului, Bucovinei sau Maramureşului.
Chiar dacă activitatea se poate derula cam în toate cartierele Capitalei, nu putem nega faptul că secretul vadului comercial este cheia reuşitei în orice afacere.
„Am încercat să le ofer clienţilor cele mai bune produse, însă în realitate magazinul nu a mers foarte bine întrucât nu mă situam pe una dintre arterele principale ale Capitalei şi nici într-un cartier prea aglomerat. De aceea, mi-a fost de-a dreptul imposibil să suport costul chiriei de aproximativ 1.000 Euro pentru o suprafaţă de 55 mp. Astăzi, încerc să mă reorientez şi am speranţa să pot continua afacerea într-o zonă de trecere mai aglomerată„, a menţionat Florin Truţă, proprietar al Prăvăliei de Bucate, situată pe o stradă adiacentă, nu la bulevard, în zona Dorobanţi.
Nu acelaşi lucru se poate spune şi despre Baciu Ion, care a crezut în secretul reuşitei promovării produselor tradiţionale în Capitală, aducând un „colţ de Bucovina”, pe Calea Floreasca.
„Ne-am dorit să amplasăm magazinul pe o stradă care se adresează produselor premium. De aceea, am luat în calcul toate avantajele şi dezavantajele oferite de strada unde urma să deschidem magazinul, aşa că, ne-am dorit să aibă o vizibilitate foarte uşoară din partea trecătorilor, să nu fie o stradă cu sens unic, dar şi una destul de cunoscută„, a menţionat Ion Baciu, proprietar al magazinului ce-i poartă numele.
Spaţii mici şi decor tradiţional
Mirosul de afumătură, brânza de burduf în coajă de brad, celebrii cârnaţi cu busuioc , slănina sau magiunul de Topoloveni nu au cum să nu te îmbie să le treci pragul ori de câte ori te afli în apropiere.
„Nu am pus accentul pe suprafaţă, de aceea am închiriat un spaţiu comercial ce totalizează 100 mp, împreună cu cel de depozitare. Nu pot spune că ieşim din tiparul celorlalte magazine tradiţionale în ceea ce priveşte amenajarea. Ceea ce atrage, sunt bucatele personalizate conform cerinţelor fiecărui client„, a mai completat Ion Baciu.