15.6 C
București
marți, 24 septembrie 2024
AcasăInvestigații România LiberăLanţurile de magazine încep asaltul oraşelor

Lanţurile de magazine încep asaltul oraşelor

Reţelele de discount continuă să deschidă magazine, iar hipermarketurile devin interesate de magazine de proximitate.  Deşi statisticile oficiale indică pentru primele opt luni ale anului continuarea tendinţei de anul trecut, de scădere a consumului, inclusiv a cifrei de afaceri la vânzarea alimentelor, companiile de retail care desfac produse la preţuri mici duc o campanie de extindere. Mai nou, lanţuri mai puţin extinse de supermarketuri sunt absorbite de companiile mai mari sau activează sub francize cunoscute.

Magazinele din reţeaua Angst vor purta şi numele Carrefour Market, după ce compania românească a semnat un contract de franciză cu retailerul francez, numărul în Europa şi al doilea în lume. Astfel, potrivit unui comunicat Carrefour-Angst, acest parteneriat reprezintă „un nou pas în strategia multiformat a Grupului Carrefour la nivel internaţional,  şi anume dezvoltarea pe formatul de proximitate – Carrefour Express”.

Mega Image preia G’market

Mega Image, parte a Delhaize Group, este unul dintre cele mai mari lanţuri de retail din România (cu o reţea de 94 de supermarketuri în Bucureşti, Constanţa, Ploieşti, Braşov şi alte oraşe) şi va prelua activitatea celor trei magazine G’market din Bucureşti. Magazinele se află în Plaza Romania, Bucuresti Mall si Colentina, având o suprafaţă totală de vânzare de 6.436 mp. Documentaţia privind preluarea magazinelor se află în acest moment la Consiliul Concurenţei pentru aprobare.

Magazinele Gima, cunoscute ulterior ca G’market, primesc anual peste 4 milioane de cumpărători.  Gima este primul supermarket care si-a desfaşurat acţivitatea într-un mall.

Retailerul Profi anunţă încă 25 de magazine

Retailerul Profi, deţinut de fondul de investiţii Enterprise Investors, intenţionează să deschidă anul viitor peste 25 de magazine, reţeaua având în prezent 102 magazine.

„Anul trecut am deschis 15 magazine, iar în acest an ne-am propus 20, dar vom deschide 25.  Anul viitor vom deschide mai multe”, a declarat directorul general al companiei,  Pawel Musial.

Musial crede că nivelul chiriilor de pe piaţa de retail românească este prea ridicat. Cu un singur magazin în proprietate, la Drobeta-Turnu Severin, retailerul ia în calcul construcţia cât mai multor magazine proprii.

Comerţul alimentar românesc format din magazine mici va supravieţui doar dacă va deveni performant, acesta putând fi comparat cu un taxi vechi, care miroase a fum de ţigară, cu şofer transpirat, susţine directorul retailerului Profi.

„Micile magazine alimentare au dispărut şi vor dispărea în următorii ani, pentru că nu vor putea oferi produse de calitate. Dacă proprietarul magazinului mic şi-ar face meseria cum trebuie, ar fi de nebătut de către orice concurenţă, pentru că nici un magazin mare nu-şi poate cunoaşte clienţii şi nu poate personaliza vânzarea aşa cum o poate face un comerciant mic”, a precizat Musial. El compară competiţia dintre magazinele mici şi hypermarketuri cu cea dintre taxi şi autobuz. „Dacă în taxi nu ai aer condiţionat, miroase a ţigări şi e şi greu să-l găseşti, iar în schimb autobuzul are aer condiţionat şi opreşte aproape de tine, iei autobuzul. Când găseşti un taxi de calitate, îl preferi autobuzului, pentru că serviciile acestuia sunt mai personalizate. Însă câtă vreme taxiurile noastre vor arăta rău, vor fi o maşină veche, cu şofer transpirat, autobuzul va avea mai multe şanse”, a spus Musial.

Întrebat dacă Profi simte concurenţa lanţului de magazine mici Mic.ro, deţinut de Dinu Patriciu, Musial a evitat să răspundă direct.

Discounterii se extind

Încă de la începutul anului, reprezentanţii firmelor de imobiliare remarcaseră că există un interes deosebit al reţelelor de supermaketuri, în special discounteri, pentru achiziţionarea de terenuri, „vizând poziţionarea pe piaţă în momentul când consumul îşi va relua creşterea”.

Discounterii încearcă să concureze atât cu supermarketurile prin proximitate, cât şi cu hipermarketurile ca preţuri practicate.  Lidl a anunţat joi inaugurarea a 11 magazine nou-construite, atât în Bucureşti, cât şi în ţară, reţeaua sa din România însumând în prezent 118 magazine. Lidl este unul dintre cele mai mari lanţuri de magazine din Europa, activând în peste 20 de ţări europene şi având peste 100 de centre logistice ce asigură aprovizionarea celor aproximativ 9.000 de magazine. Cu peste 170.000 de angajaţi, Lidl se numără printre primii 10 comercianţi de produse alimentare la nivel mondial.

Penny Market, concept al grupului german Rewe  şi care deţine o reţea extinsă de magazine tip discount în România, a mai inaugurat încă un magazin, cel de-al 114-lea din ţară, la Salonta.

Grupul REWE se numără printre liderii europeni în comerţul alimentar, fiind prezent în ţări precum Germania, Austria, Italia, Ucraina, Ungaria, Rusia, Cehia, Bulgaria şi România.

Planurile de expansiune ale Rewe România nu se vor opri nicidecum aici, reţeaua urmând să deschidă alte nouă magazine noi, până la sfârşitul acestui an.    

Cele mai citite

ONU: Noi dovezi privind torturile aplicate de autoritățile ruse împotriva civililor ucraineni și prizonierilor de război

Comisia internațională independentă de anchetă privind Ucraina a identificat noi dovezi care demonstrează existența unor modele comune de tortură aplicate de autoritățile ruse împotriva...

Joe Biden întâlnire importantă cu omologul său din Emiratele Arabe Unite

Preşedintele american, Joe Biden, s-a întâlnit luni la Washington cu preşedintele Emiratelor Arbae Unite (EAU), Mohammed bin Zayed al-Nahyan, cu care a discutat despre...

Rusia a fost exclusă de la ceremoniile consacrate împlinirii a 80 de ani de la eliberarea lagărului de la Auschwitz

Reprezentanţii Rusiei au fost excluşi de la ceremoniile consacrate împlinirii a 80 de ani de la eliberarea de către Armata Roşie a lagărului morţii...
Ultima oră
Pe aceeași temă