22.4 C
București
vineri, 20 septembrie 2024
AcasăInvestigații România LiberăÎnscrieri fictive în Învățământ

Înscrieri fictive în Învățământ

Explicația fostului șef al Învățământului vine în contextul discuțiilor apărute recent în spațiul public legate de deja celebrul ”fenomen Brăila”, în care o organizație nonguvernamentală a acuzat presiuni ale profesorilor asupra elevilor, ca aceștia din urmă să nu se înscrie la Evaluarea națională sau la Bacalaureat, dacă nu prezintă siguranță de promovare a examenului.

Fostul ministru al Educației neagă existența unui “fenomen Brăila”, susținând că totul se rezumă la dorința directorilor de școli de a obține finanțare. “  Nu cred că există un fenomen Brăila. Nu cred că profesorii pun prersiune pe elevii slab pregătiți să nu se înscrie la Bacalaureat sau la Evaluarea Națională. Aveau posibilitatea să-i lase corigenți și gata. Este vorba de înscrieri fictive în Învățământ pentru obținerea finanțării per elev și justificarea unor norme didactice”, a declarat pentru ROMÂNIA LIBERĂ, fostul ministru al Educației Naționale, Liviu Marian Pop.

 

“Fenomenul Brăila”, extins la nivel național. Elevii, monedă de schimb pentru directori

În județul Brăila există o diferență de număr de elevi înscriși în clasa a VII-a, în anul școlar precedent, și al celor care s-au înscris la evaluarea națională. Conform datelor statistice centralizate ale Ministerului Educației Naționale (MEN), obținute de ROMÂNIA LIBERĂ, este o diferență de aproximativ 600 de elevi de clasa aVIII-a ce nu s-au înscris la Evaluarea națională. Acestea, în situția în care nu toți acești elevi au fost corigenți.

Situația nu este însă una izolată. Fenomenul este prezent și în alte județe. De exemplu, în Dâmbovița, sunt circa 400 de elevi care puteau să fie înscriși la Evaluarea națională, dar nu s-au prezentat la acest examen.

Statistic, inspectoratele școlare județene nu au exmatriculat niciun elev care nu s-a prezentat la școală. Acest lucru este justificat prin învățământul obligatoriu.

De menționat că unitățile de învățământ preuniversitar de stat și particulare sunt finanțate în funcție de numărul de elevi pe care îl declară. Tot în baza numărului de elevi este se stabilesc și normele didactice (numărul de angajați din Învățământ).

Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mihail Mușoiu lucrează în presa centrală din anul 2008. Din anul 2018 lucrează la “România liberă”. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București. Deține un master în Cercetare în Științele Comunicării. Este, de asemenea, profesor pentru învățământul primar și preșcolar.
Cele mai citite

Fonduri Elvețiene: Oxigen financiar pentru IMM-urile din România

Peste 55 de milioane de franci elvețieni sunt la dispoziția IMM-urilor pentru investiții în sectorul productiv Ministrul Marcel Boloș și ambasadorul Elveției în România, Massimo...

Ministrul Câciu: România își bazează deficitul pe investiții, singura cale spre dezvoltare economică

Adrian Câciu, Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, a declarat că România se numără printre puținele țări din UE al căror deficit bugetar este generat...

Indicele ROBOR la 3 și 6 luni stagnează, în timp ce BNR avertizează asupra riscurilor fiscale

Indicele ROBOR la 3 luni, utilizat pentru calcularea dobânzilor la majoritatea creditelor în lei, a rămas neschimbat la 5,55%, anunță Banca Națională a României...
Ultima oră
Pe aceeași temă