ING Bank Romania, care a functionat pana in prezent ca o banca exclusivista, intentioneaza sa se transforme pana in 2010 intr-o banca universala, o data cu cresterea veniturilor romanilor din clasa mijlocie, a declarat Misu Negritoiu, director general al ING Bank Romania. Pentru 2010 ING vrea sa ajunga la 300 de unitati, din care 50 pe corporate, si dublarea numarului de clienti pana la un milion. In acest scop, ING Bank Romania, care este sucursala pe plan local a bancii olandeze ING, are in plan pentru acest an extinderea retelei cu 46 de unitati, din care 40 de agentii de self-bank destinate retailului (persoanelor fizice), iar restul destinate segmentului de corporate. Pentru acest an banca vizeaza o crestere cu 20% a clientilor corporate, pe fondul dublarii cotei de piata pe segmentul IMM-urilor. In 2008 ING vrea sa-si dezvolte serviciile pe internet, prin acordarea de credite online, facilitarea de plati in valuta prin internet si schimb valutar pentru IMM-uri. In acest sens, banca va investi in reconfigurarea platformei IT si a website-ului.
ING Bank Romania estimeaza in 2008 o crestere cu 18% a veniturilor si cu circa 18-20% a profitului. Inca din 2007 ING Bank Romania s-a concentrat pe active (creditare), reusind o dublare a numarului de clienti de retail, pana la jumatate de milion, pe fondul extinderii retelei destinate acestora cu 37 de agentii noi (self-bank), pana la 147 de unitati. Tot anul trecut banca a devenit un jucator important pe piata creditelor ipotecare si si-a intensificat activitatea pe creditele de consum. Banca a incheiat anul 2007 cu un profit brut de 72,9 milioane lei, de 2,5 ori mai mare decat in anul precedent. Segmentul de corporate a generat un profit de circa 40 milioane de euro, fiind redus de costurile mari de dezvoltare pe partea de retail, a precizat Misu Negritoiu. Veniturile nete obtinute in 2007 de ING Bank Romania s-au ridicat la 327 milioane lei, cu 41% mai mari fata de anul anterior, in vreme ce activele totale au avansat cu 13%, la 8,1 miliarde lei.
Portofoliul creditelor a crescut cu 79%, ajungand la 4,7 miliarde lei, iar 15% dintre acestea sunt externalizate, potrivit lui Negritoiu. In structura portofoliului ING Bank Romania, creditele in lei au o pondere egala cu imprumuturile in valuta, iar din totalul creditelor retailul ocupa circa o treime. Pe segmentul de corporate creditele in lei reprezinta 45%, iar cele in valuta – 55%, in timp ce pe retail imprumuturile in lei au o cota de 40%, restul (60%) reprezentand credite in valuta. ING Bank Romania are o cota de piata de 75% in ceea ce priveste companiile multinationale si de 15% pe segmentul IMM-urilor. ING Bank Romania a practicat anul trecut marje brute de dobanda cuprinse intre 2% si 3%, printre cele mai mici din sistemul bancar romanesc. "Nivelul mai redus al marjelor de dobanda in raport cu alte banci se explica prin costurile transparente practicate de noi, dar si datorita portofoliului de clienti, care este unul destul de selectiv, ceea ce presupune costuri mai mici", a explicat Negritoiu.