0 C
București
marți, 19 noiembrie 2024
AcasăInvestigații România LiberăIncognitoRomânia are pregătite trei nave fluviale care să inspecteze brațul Bîstroe, dacă...

România are pregătite trei nave fluviale care să inspecteze brațul Bîstroe, dacă Ucraina va accepta

România are pregătite trei nave fluviale care pot să verifice lucrările care se execută pe brațul Bîstroe, a anunțat vicepremierul Sorin Grindeanu, care este și ministru al Transporturilor.

Navele Donaris 1, Donaris 2 și Donaris 3 aparțin Administrației Fluviale a Dunării de Jos (AFDJ), cu sediul la Galați. Aceste trei vase au la bord echipamente care pot măsura adâncimea apelor navigabile. Aceste trei nave pot fi trimise în apele ucrainene din nordul Deltei Dunării, pentru a evalua lucrările pe care le execută, în acea zonă, statul ucrainean.

Anunțul referitor la disponibilitatea României de a trimite aceste nave în apele Ucrainei pare să fi fost postat pe internet de vicepremierul Grindeanu încă din data de 24 februarie 2023. Totuși, cel puțin la nivel public, încă nu există un răspuns al autorităților ucrainene, care să indice dacă acceptă sau nu un asemenea control.

Reacțiile românilor față de acest anunț al vicepremierului Grindeanu sunt variate. Unii îi salută inițiativa. Alții, însă, consideră că, în mod real, această idee a statului român nu poate fi pusă în practică. Pentru că, de exemplu, cele trei nave fluviale ar avea nevoie de personal acreditat.

Pot marinarii români să lucreze în Ucraina?

„Pot intra in Ucraina marinarii români doar cu acte valabile pe teritoriul României sau aveți nevoie de personal navigant acreditat STCW ? ( vezi ANR – bătaia de joc “Brevet Maritim Portuar” ). AFDJ ul are personal navigant doar cu actele valabile pe teritoriul României !! Poate că veți verifica zona noastră , nedragată!”, este unul dintre răspunsurile primite la postarea lui Grindeanu.

STCW este o convenție internațională privind angajații din marina civilă. ANR este Autoritatea Navală Română.

„Noi suntem pregătiți! Trei nave ale AFDJ Galați – dotate cu echipamente pentru măsurarea adâncimii canalelor navigabile – așteaptă acceptul pentru a face măsurători pe Canalul Bâstroe”

Sorin Grindeanu,

Ministrul Transporturilor

Potrivit datelor disponibile pe internet, Donaris 1, 2 și 3 sunt nave hidrografice. Toate aceste trei nave au fost construite în Germania.

Nave fluviale construite în Germania, dotate cu aparate hidrografice

Înainte să facă anunțul privitor la cele trei nave, Grindeanu susținuse că problema Bîstroe n-ar fi de competența Ministerului Transporturilor. Grindeanu sugera că ar trebui să intervină Ministerul Mediului și Ministerul de Externe.

După cum se știe, vicepremierul Grindeanu face parte din PSD. Nu doar Grindeanu, ci și alți politicieni PSD și AUR au acuzat Ucraina că execută lucrări periculoase. De exemplu, la 16 februarie 2023, senatorul de Tulcea, Valentin Cioromelea (AUR), anunța că România susține Ucraina în războiul contra Rusiei, „dar nu putem fi de acord să distrugem Delta Dunării”.

„Nu e posibil ca o țară aflată în război, o țară care este susținută și de România și de majoritatea țărilor din Uniunea Europeană și NATO, să își pună în practică, mai ales în săptămânile și lunile acestea, un plan care vine să distrugă mediul înconjurător, să distrugă Delta Dunării și care prejudiciază grav interesele României. Am văzut același scenariu cu cerealele aduse din Ucraina, care în momentul acesta pun pe butuci agricultorii români, care nu au unde să își vândă marfa. Cerealele din România sunt lipsite de preț pentru că toată piața europeană este inundată de cereale din Ucraina. Nu avem nimic împotriva sprijinului umanitar pe care trebuie să îl acordăm Ucrainei, o țară care este supusă unui război de agresiune din partea Federației Ruse. Dar trebuie să ne urmărim și noi interesul național. Iar în acest moment stoparea oricărui plan de construcție a canalului Bâstroe reprezintă, sau ar trebui să reprezinte, o prioritate. De aceea, îi cerem domnului ministru Bogdan Aurescu să ia atitudine”, afirma senatorul Cioromelea.

Urmărește România Liberă pe  TwitterFacebook și Google News!

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite

Câștigurile din criptomonede, scutite de impozit până în 2025: oportunitate majoră pentru investitori

Interesul pentru criptomonede a crescut, mai ales după victoria lui Donald Trump în alegerile prezidențiale din SUA Parlamentul României a adoptat, prin vot în Camera...

Rezidențiat: Un sistem medical care strigă după ajutor

În timp ce peste 10.000 de candidați au susținut examenul de rezidențiat, România se confruntă cu un paradox cutremurător: avem un număr mare de...

Scandal în Polonia! Fotbaliști criticați pentru o fotografie cu Cristiano Ronaldo după înfrângerea cu Portugalia

Internaționalii polonezi Piotr Zielinski și Nicola Zalewski au fost aspru criticați în Polonia după ce s-au fotografiat cu Cristiano Ronaldo, imediat după ce naționala...
Ultima oră
Pe aceeași temă