Cosmo, retailerul de echipamente electronice si electrocasnice, si TBI Credit, companie ce activeaza pe piata vanzarii bunurilor de larg consum cu plata in rate, au infiintat societatea Fortuna Credit. Compania nou-infiintata va oferi clientilor Cosmo un produs de credit foarte flexibil, de tip „imprumut pe buletin”, iar tinta celor doi parteneri sunt orasele mici si foarte mici.
„In zona rurala nu exista retaileri, iar penetrarea creditului este sub 10%. Un obiectiv foarte important, care reprezinta totodata si scopul infiintarii Fortuna Credit, este abordarea intr-o alta maniera a segmentului rural. Dorim ca impreuna cu partenerii nostri de la TBI sa dezvoltam produse specifice pentru acest segment de piata”, a declarat Gyorgy Baba, directorul general al Primex, companie care detine marca Cosmo.
Fortuna Credit are un capital social de un milion de euro, detinut in cea mai mare parte de Cosmo si TBI Credit. Anul viitor, potrivit declaratiilor directorului general al Primex, in zonele rurale vor fi deschise cateva zeci de magazine mici si mijlocii, in amenajarea carora Cosmo va investi intre 10.000 si 20.000 de euro. Pentru anul 2006, se estimeaza ca Fortuna Credit va avea o cifra de afaceri de peste 30 milioane euro, iar in zona oraselor mici si mijlocii se va forma un portofoliu de 15.000 de clienti.
Produsul ce va fi oferit de Fortuna Credit va fi un imprumut pe termen de cinci ani, care se va acorda fara avans sau girant, pe baza buletinului de identitate. In prezent, se estimeaza ca dobanda anuala efectiva a creditului, ce urmeaza a intra pe piata in urmatoarele zece zile, va fi in jur de 26%. Directorul general al TBI Credit, Traian Baicu, a precizat ca elementele creditului vor suporta modificari, in functie de cerintele clientilor.
Reteaua Cosmo are deja trei parteneriate similare incheiate cu Banca Comerciala Romana (BCR), Credisson si BRD Finance Credite de Consum. Gyorgy Baba a declarat ca nu se va renunta la aceste parteneriate, dar produsul Fortuna Credit va fi promovat cu precadere, intrucat acesta se va adresa doar clientilor Cosmo. In prezent, ponderea vanzarilor prin credit in reteaua magazinelor Cosmo este de 45%, dar tinta este cresterea acestui procent pana la 65-70%.
Cosmo ca marca a aparut in 1998 si a devenit un jucator important in piata de electronice si electrocasnice Ð locul patru, in prezent, cu o retea de 78 de magazine in toata tara.
Societatea TBI Credit a fost infiintata in 2003, cu actionar majoritar TBI Leasing. Compania estimeaza pentru 2005 o cifra de afaceri de 22 milioane de euro, iar tinta pentru anul viitor este reprezentata de contracte in valoare totala de 50 milioane euro.