Comisia de selectare a administratorului Fondului Proprietatea a publicat saptamana trecuta (miercuri) in Monitorul Oficial, cu o intarziere de aproape doua luni, caietul de sarcini pentru companiile interesate de gestionarea activelor Fondului, deblocand astfel procesul de listare a companiei. Sebastian Vladescu (foto), presedintele Comisiei, spera ca pana in martie sa fie finalizat procesul de selectare a administratorului Fondului Proprietatea. Vladescu a adaugat ca joi va fi publicat anuntul in Financial Times si alte ziare locale. "Pana pe 24 decembrie se va desfasura o sesiune de intrebari si raspunsuri pentru companiile interesate, iar pana pe 15 ianuarie au termen pentru depunerea ofertelor initiale. Sper ca undeva in luna martie sa fie ales un administrator pentru Fond", a spus Vladescu.
Acesta a explicat ca intarzierea publicarii caietului de sarcini s-a datorat armonizarii documentelor cu toate institutiile statului, pentru a elimina orice problema care ar fi aparut la autorizarea de catre institutiile romanesti. Totusi, selectarea administratorului depinde in ultima instanta de decizia actionarilor, a spus Vladescu, care a tinut sa adauge ca Ministerul Finantelor, actionarul majoritar al Fondului, va respecta dorinta actionarilor minoritari. Cel mai important criteriu de selectare a administratorului va fi cel mai mic cost cu managementul Fondului. Administratorul va trebui sa fie inregistrat in Romania si autorizat de CNVM.
» Prezenta locala conteaza
Una dintre prevederile din caietul de sarcini care va starni controverse este cea potrivit careia candidatilor li se solicita, fie sa fie deja autorizati de catre CNVM, fie completarea unor declaratii prin care garanteaza ca "indeplinesc toate conditiile necesare pentru imediata infiintare si autorizare in Romania". Prevederea poate restrange de fapt lista potentialilor candidati la cei autorizati deja in Romania.