2.1 C
București
luni, 6 ianuarie 2025
AcasăInvestigații România LiberăExpert: "Bancile ar trebui sa fie deschise renegocierilor"

Expert: „Bancile ar trebui sa fie deschise renegocierilor”

Schimbare. Expertii financiari sustin ca atat bancile, cat si clientii trebuie sa-si modifice perceptia privind modalitatea de rambursare a unui credit de valoare mai mare.

Capacitatea de rambursare a unui credit de valoare mai mare poate fi afectata de criza financiara.

Ruxandra Andrei, Deputy General Manager FinZoom, precizeaza ca "in acest moment, bancile ar trebui sa fie deschise renegocierilor, prin care sa sustina un portofoliu de clienti care isi platesc regulat ratele".

Solutii

De asemenea, analiza situatiei clientului ar trebui sa fie facuta cu buna credinta, astfel incat acesta sa beneficieze de solutii reale pentru situatia sa financiara.

"Personalul bancilor va trebui sa isi schimbe mentalitatea de a fi de partea cealalta a «ghiseului» si sa inteleaga ca salariile si job-urile lor stau in fiecare decizie pe care o ia clientul", spune Ruxandra Andrei.

Clientii trebuie sa se informeze

Roxana Gavrila, Head of Communication and Marketing Department al CreditTeam, precizeaza ca persoanele aflate intr-o relatie contractuala cu banca ar trebui sa nu mai fie reticente atunci cand intampina probleme financiare si sa mearga la institutia financiara creditoare pentru a-si prezenta situatia.

 

"Bancile au devenit deschise la renegocierea contractului, iar oamenii care, la un moment dat, ajung in imposibilitatea de plata a ratei, trebuie sa stie ca pot fi identificate solutii, cum ar fi prelungirea perioadei de creditare sau chiar, in unele cazuri, stabilirea unui alt termen de rambursare a ratei, ceea ce permite o scurta amanare a platii", mai spune specialistul CreditTeam.

Trebuie mentionat, insa, ca rezultatele negocierilor vor face obiectul unor acte aditionale contractului incheiat intre banca si client initial si/sau vor presupune achitarea unor taxe si comisioane de catre client.

Avertisment

Ruxandra Andrei precizeaza ca acei consumatori care inceteaza sa achite ratele nejustificat trebuie penalizati pentru ca si ceilalti clienti seriosi sa nu aiba de suferit pe nedrept.

In astfel de situatii, banca va incerca sa isi recupereze pierderile prin supraincarcarea clientilor activi cu taxe si/sau comisioane noi mai mari.

Cele mai citite

Incident violent la mănăstirea din Ieud: Un tânăr decedat și trei grav răniți într-un conflict violent

Un tânăr de 23 de ani și-a pierdut viața, iar alți trei tineri, cu vârste de 20 și 22 de ani, au fost grav...

Taxa pe stâlp reintrodusă de Guvern: Impact economic și costuri pentru consumatori

Reintroducerea taxei pe stâlp este estimată să aducă la bugetul de stat între 2 și 3 miliarde de lei anual Fostul ministru de Finanțe, Gheorghe...

Volkswagen a expus datele personale ale 800.000 de proprietari de vehicule electrice

Cariad, una dintre sucursalele de software ale grupului Volkswagen, a expus online datele personale ale aproximativ 800.000 de proprietari de vehicule electrice, înainte ca...
Ultima oră
Pe aceeași temă