Indiferent ca este vorba despre o multinationala sau despre o firma "de apartament", trainingurile au devenit o practica destul de des intalnita, in special inainte de criza. Astazi, piata trainingurilor s-a subtiat destul de tare, mai ales ca multi angajatori prefera sa taie din bugetul alocat pregatirii profesionale.
Anda Racsa, manager general al ABC Training Consulting, sustine ca, totusi, este de asteptat ca pe segmentul programelor de training pentru dezvoltarea cunostintelor si abilitatilor de management financiar "sa se inregistreze, treptat, un interes din ce in ce mai mare".
Promovarea vine mai repede
Specialistii in traininguri atrag atentia ca, prin renuntarea la bugetele destinate perfectionarii sau dezvoltarii, angajatorii risca foarte mult. De altfel, nu toate companiile au ales sa taie sumele necesare instruirii. Marian Rujoiu, managerul companiei Extreme Training, precizeaza ca sunt corporatii care aloca un buget mai mare acestui segment. "Acest lucru se datoreaza faptului ca unele corporatii constientizeaza ca singura investitie viabila in astfel de momente este cea in oameni", explica specialistul Marian Rujoiu.
El considera ca resursele umane reprezinta un pilon important in trecerea prin criza, iar disponibilizarea nu constituie o solutie care aduce ceva bun, "ci este numai o reducere a cheltuielilor, dar cu efecte ascunse in timp". Trainingul si investitia in oameni sunt importante deoarece vor supravietui crizei acele companii care au angajati instruiti, concluzioneaza specialistul.
Expertii in resurse umane spun ca, atunci cand este vorba despre programe de training, trebuie luate in considerare atat interesul angajatului, cat si cel al angajatorului. "Indiferent de cursul ales, intotdeauna ambele parti vor avea de castigat", sustine Anca Anchidin, training assistant la compania BPP Professional Education.
Concret, adauga specialista, angajatul "are sansa de a promova pe scara ierarhica a companiei si de a se dezvolta personal, in timp ce angajatorul, investind in persoanele-cheie ale firmei sale, castiga expertiza si oameni calificati, care pot conduce mult mai eficient afacerea, ducand, in cele din urma, la dezvoltarea prospera a corporatiei".