Citiţi pe blogurile RL ce a găsit Corpul de Control al primului-ministru la CFR SA
Datoriile CFR, cât deficitul bugetar pe 2012
Principalele trei societăţi de cale ferată, anume CFR SA, CFR Marfă şi CFR Călători, au datorii care depăşesc 2% din PIB.
Sumele pe care cele trei societăţi trebuie să le plătească clienţilor şi statului depăşesc deficitul bugetar de anul viitor, respectiv 1,9%. Aceste datorii sunt mai mult decât dublul cifrei de afaceri însumate a celor trei companii. Pierderile celor trei societăţi erau şi ele la finele anului trecut de 1,9 miliarde lei, pierderi acoperite din bani publici.
Conducerea firmelor publice se face cu nerespectarea principalelor prevederi legale, anume a Legii societăţilor comerciale nr. 31/1990 şi a Ordonanţei de Urgenţă 79/2008, privind adoptarea unor măsuri economico-financiare la nivelul unor operatori economici. Prevederile impun contractele de mandat managerilor statului şi, totodată, interzic deţinerea unor contracte de muncă directorilor din consiliile de administraţie. Toate aceste prevederi la Transporturi contează prea puţin. Doi din cei trei directori generali de la societăţile de cale ferată sunt totodată şi manageri şi angajaţi ai acestora, fapt interzis de lege. Niciunul dintre cei doi nu are contract de mandat, deci nu ştie ce indicatori de performanţă trebuie să îndeplinească, nu răspunde pentru daunele aduse şi nici nu primeşte bonusuri pentru eventualele sale realizări. Ministrul Boagiu îşi ţine directorii într-un provizorat nesfârşit, pretext pentru a nu le impune contractele de mandat pe patru ani, conform prevederilor legale.