13.9 C
București
luni, 30 septembrie 2024
AcasăInvestigații România LiberăCu cât au scăzut vânzările de maşini în România

Cu cât au scăzut vânzările de maşini în România

Primul an de criză a adus înjumătăţirea pieţei auto: 58% scădere a înmatriculărilor de autoturisme noi până în iunie. Al doilea an de criză a dus la înjumătăţirea înjumătăţirii: încă 42% scădere.

Doar 37.000 de maşini noi au fost înmatriculate în primul semestru al anului, cu 42% mai puţin faţă de perioada similară din 2009, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). În prima jumătate a anului 2008, în România se vânduseră a­­proa­­­pe 150.000 de maşini noi. Practic, în doar doi ani, vânzările au scăzut la un sfert.

O treime din piaţă este deţinută de Dacia, care n-a fost însă ocolită de declinul vânzărilor. În schimb, producătorul local şi-a crescut substanţial livrările la export. În primele şase luni ale anului 2010, Dacia a vândut în total piaţă internă şi externă, potrivit reprezentanţilor companiei, 181.826 vehicule, în creştere cu 18,2% faţă de cele 153.874 unităţi livrate în perioada similară a anului trecut. Dacia a  realizat astfel, pentru al cincilea an consecutiv, un nou record de vânzări semestriale. Destinaţia externă cu cele mai mari vânzări a fost Franţa, cu 64.000 de unităţi, urmată de Germania, cu 17.100 unităţi. Pe piaţa românească, Dacia a vândut, în primul semestru al acestui an, 19.294 vehicule, însă doar 60% din aceste maşini au fost înmatriculate în România. Potrivit DRPCIV, înmatriculările Dacia au ajuns, la şase luni, la nivelul de 11.700 unităţi, o scădere de 37%. În rândul primelor 20 de mărci vândute, scăderile anuale ajung şi la 75%, cum e cazul Hyundai. O singură marcă a reuşit să se păstreze pe creştere: Chevrolet, cu +2,5%.

În clasamentul producătorilor, primul loc este deţinut de Renault, care cu mărcile Renault şi Dacia a depăşit 40% din totalul vânzărilor, urmat de Volkswagen, care a adunat peste 20% cu Volkswagen, Skoda, Seat şi Audi, respectiv de General Motors, care depăşeşte 10% prin Opel şi Chevrolet. Şi înmatriculările de maşini de lux au scăzut, cu excepţia Ferrari, unde s-au dublat (de la opt, la 17 maşini). Înmatriculările de Porsche au scăzut de la 55 la 35, iar cele de Jaguar de la 26 la 14. Înmatriculările de Bentley au scăzut de la nouă la trei, iar la Maserati scăderea a fost de la opt unităţi la una singură. Scăderea vine după ce, potrivit Comisiei Europene, preţul automobilelor a scăzut anul trecut cu peste 10%. Scăderea de 10% a preţurilor pentru maşinile vândute în România a fost printre cele mai mari după reducerile din Slovenia, Lituania şi Slovacia, unde maşinile s-au ieftinit cu până la 13,4%. „În general, scăderea preţurilor reale la automobile confirmă încă o dată că tendinţa preţurilor pe termen lung este favorabilă pentru consumatori. Acest lucru se datorează supracapacităţii generale de producţie şi concurenţei intense între producătorii de automobile. Pe de altă parte, preţurile pentru serviciile de reparaţie şi întreţinere, precum şi pentru piesele de schimb au crescut, ceea ce confirmă necesitatea normelor mai stricte în materie de concurenţă, în vigoare în acest sector”, arată în raportul CE. 

Cele mai citite

Extrema dreaptă din Austria, dată câștigătoare a alegerilor parlamentare

Extrema dreaptă din Austria se îndreaptă spre un succes istoric în alegerile parlamentare de duminică din Austria, conform primelor estimări care au fost publicate...

Șapte mașini lovite de o șoferiță pe o stradă din municipiul Focșani

O șoferiță din Vrancea a lovit șapte autoturisme parcate regulamentar pe o stradă din municipiul Focșani. „La data de 28.09.2024, în jurul orei 15.20, o...

Valea Oltului, închisă din nou în reprize

Tronsoanele vizate sunt între Râmnicu Vâlcea și Sibiu, pe DN7 Trei tronsoane vor fi afectate de lucrări de stabilizare a versanților și de îndepărtare a...
Ultima oră
Pe aceeași temă