Numarul romanilor care folosesc Internetul a atins pragul de 14 milioane la inceputul acestui an, piata locala de utilizatori urcand pe locul 8 in Uniunea Europeana, inaintea unor tari precum Suedia. Fata de anul trecut, Romania a inregistrat o crestere de 23 de procente, conform GoShopping.com.
47% dintre utilizatorii urbani majori sunt femei si 53% barbati. Cel mai mult utilizeaza Internetul persoanele tinere, cu varste intre 18 si 34 de ani, cu o rata de utilizare intre 32% si 38%. Utilizarea Internetului a crescut cu 18-20% in randul persoanelor de peste 50 de ani.
Mai mult de jumatate dintre internauti au studii medii, iar 42% dintre ei au absolvit o facultate. Utilizatorii petrec in medie cateva ore pe zi online. Doar 4% dintre ei stau pe Internet sub 30 de minute pe saptamana.
Peste 100.000 de vizitatori cauta in fiecare zi informatii despre preturile produselor existente in magazinele online si compara datele gasite, potrivit GoShopping.com, companie americana ce detine portalul de comparatii cumparaturi cu acelasi nume.
"In medie o persoana ce verifica un pret pe Internet petrece minim 30 de minute cautand informatii despre raportul pret/caracteristici/valoare ale produsului respectiv", a spus Paul Condila, directorul tehnic al GoShopping.com. "Peste 70 % dintre cei ce au verificat un produs si au obtinut rezultate satisfacatoare revin sa cumpere de pe site-ul ce a recomandat produsul", a completat acesta.
Majoritatea romanilor care navigheaza pe Web au facut cumparaturi folosind magazinele romanesti, in timp ce numai 4-5% dintre ei au ales magazinele straine. Produsele care domina piata online sunt cele IT&C, in proportie de 50-60%, urmate de jucarii, bijuterii, cadouri si bilete la spectacole, cu 20-30%. Restul cumparaturilor vizeaza produsele penru diete, pentru bebelusi si cartile.
In Romania exista in acest moment aproximativ 900 de magazine online sau site-uri de e-commerce, iar numarul acestora va ajunge la 3000 pana in 2011, conform Autoritatii Nationale pentru Comunicatii.