Presedintele Raiffeisen Banca pentru Locuinte (RBL), Ionut Costea, a anuntat ca banca deruleaza pana pe 28 decembrie o ampla campanie de promovare a produsului de economisire-creditare din portofoliu. Costul acestei campanii se ridica la o jumatate de milion de euro. Punctul forte al campaniei il constituie inaugurarea a 50 de sucursale mobile in principalele retele de retail din tara (supermarketuri, mall-uri, centre comerciale). Potrivit lui Costea, cei care vor depune in aceasta perioada sume cuprinse intre 2.800 si 3.500 lei pot beneficia integral de prima de la stat. Aceasta poate ajunge la 120-150 euro, in functie de suma depusa. Presedintele RBL a motivat lansarea acestei campanii prin faptul ca, „din punctul de vedere al distributiei, s-a demonstrat ca lunile noiembrie si decembrie sunt cele mai bune si cele mai multe persoane prefera sa isi deschida contracte de economisire-creditare in ultima parte a anului”. Acesta a precizat ca aproape 30% din numarul de contracte incheiate in 2005 au fost semnate in ultimele doua luni din an. RBL este prima banca infiintata potrivit Legii 541/2002 privind economisirea si creditarea in sistem colectiv pentru domeniul locativ. Produsul RBL reprezinta un instrument de economisire si, ulterior, de creditare destinat finantarii investitiilor in sistemul locativ. Pentru a beneficia de un credit, clientul bancii este obligat sa realizeze depuneri pe o perioada de minimum 18 luni, dupa care poate primi un imprumut reprezentand dublul sumei economisite. Dobanda pentru sumele economisite se ridica la 3% pe an, in lei, iar pentru creditul acordat banca solicita o rata a dobanzii de 6%. RBL avea la finele lunii septembrie active de 63,5 milioane de euro, in crestere cu 58,7% fata de nivelul consemnat la inceputul anului. La aceeasi data, banca incheiase aproximativ 100.000 de contracte de economisire-creditare, a caror valoare totala se ridica la 500 milioane de euro in echivalent lei.