8.4 C
București
vineri, 20 decembrie 2024
AcasăInvestigații România LiberăCe inseamna un om "de echipa" intr-o companie

Ce inseamna un om „de echipa” intr-o companie

Indiferent de ce angajator este vorba ori de domeniul de activitate, peste tot se cer "oa-meni de echipa". Astfel de persoane sunt cautate pentru ca firma pentru care lucreaza are de castigat. Mihaela Scarlat, executive researcher in cadrul companiei de resurse umane Advice Human Resources, din Bucuresti, argumenteaza: "Omul de echipa asigura finalizarea proiectului, ii ajuta pe membrii echipei sa invete de la cei cu experienta si sa-si dezvolte unele abilitati de comunicare, de exemplu de lucru cu oamenii sau de negociere".
Pentru a fi un astfel de angajat, spun specialistii in resurse umane, este necesar sa constientizati implicatiile pe care le au actiunile dumneavoastra asupra celorlalti. "Trebuie sa fiti o persoana comunicativa, deschisa si receptiva la idei noi din partea colegilor. Totodata, trebuie sa-i sustineti pe acestia cu feedback", spune Alexandra Oana, HR consultant la firma de resurse umane VON Consulting, din Bucuresti.

Fara barfa si egoism!
Flexibilitatea este, de asemenea, foarte importanta, pentru ca trebuie sa stiti (sau sa invatati) sa acceptati si sa apreciati diversitatea caracterelor dintr-o echipa. Egoismul poate dinamita un colectiv, in special daca interesul personal este pus inaintea obiectivelor echipei.
In plus, subliniaza si Mihaela Scarlat, dintr-o echipa buna trebuie sa dispara in primul rand barfa.
Expertii in resurse umane spun ca reteta unei echipe de succes include "scop si obiective comune, roluri si responsabilitati clar definite, sisteme de lucru eficiente, relatii interpersonale bune". "Un membru al echipei care constientizeaza toate aceste implicatii si le aplica poate fi considerat un om de echipa. Insa, ca sa fim cu adevarat oameni de echipa, implicati in succesul acesteia, trebuie sa depunem un oarecare efort care ne va aduce impliniri in cele mai multe dintre cazuri", considera Luciana Caciuleanu, manager birou la compania Ascent, din Bucuresti.

Dezavantaje
Ce probleme pot aparea
Munca in echipa, mai ales atunci cand este impusa ca o cerinta obligatorie, are si dezavantaje. "Cei mai afectati sunt specialistii care dau rezultate mult mai bune daca lucreaza singuri", spune Alexandra Oana. O alta consecinta negativa a lucrului in echipa poate fi si sentimentul redus de satisfactie personala la finalul unui proiect. "Intr-o echipa pot interveni si momente mai dificile cauzate de conflicte determinate de cele mai multe ori de probleme interpersonale, de lipsa de comunicare, de persoane dificile in echipa, de roluri nu prea bine definite", atrage atentia Luciana Caciuleanu. Aceste momente dificile i-ar putea determina pe unii sa spuna ca singuri ar fi reusit mai bine, ca unele activitati au avut de suferit din cauza unor colegi de echipa mai slab pregatiti sau putin implicati.

Cele mai citite

Ce materiale de construcție sunt necesare pentru un sistem de conducte fiabil

Pentru a construi un sistem de conducte fiabil, alegerea materialelor depinde de aplicație (transport apă, gaze, lichide industriale, canalizare etc.), condițiile de operare (presiune,...

Alertă la Spitalul Marie Curie. Zeci de ambulanțe și mașini de pompieri au fost acolo

Un incident a fost semnalat în noaptea de joi spre vineri la Spitalul Marie Curie din Capitală. Secretarul de stat Raed Arafat a precizat...

Grecia a înapoiat Turciei peste o mie de monede antice din argint furate

Grecia a restituit joi Turciei un tezaur de peste o mie de monede antice din argint furate, prima repatriere de acest tip care are...
Ultima oră
Pe aceeași temă