11.9 C
București
joi, 7 noiembrie 2024
AcasăInvestigații România LiberăCatamarane de lux in portul Constanta

Catamarane de lux in portul Constanta

La numai cateva ore de fostul Constantinopol, capitala Imperiului Bizantin, orasul unde pot fi admirate Biserica Sfanta Sofia si Moscheea Albastra, dar unde fumul gros de narghilea si stralucirea aurului din bazare alunga cotidianul in favoarea unei povesti orientale fara sfarsit. La fel de aproape de Ialta, locul unde istoria insangerata a Europei de Est a fost decisa dintr-un condei. Acestea sunt alternativele pe care companiile maritime constantene se pregatesc sa le lanseze.

Cea mai veche agentie de shipping din Romania, Navlomar Maritime, are in plan doua proiecte care vizeaza includerea Portului Constanta pe liniile de transport de pasageri. „Din studiile pe care le-am facut, in momentul de fata cea mai importanta conexiune ramane Constanta-Istanbul”, spune Virgil Dragan, general manager al companiei. Linia aceasta nu este una inedita, ea fiind in functiune si acum cativa ani, fiind insa intrerupta din cauza ca in port nu exista un terminal de pasageri care sa permita un control adecvat si rapid al turistilor. Au fost momente dramatice atunci, peste 400 de persoane ramanand pe cheu, fara sa poata fi imbarcate. Desi studiile de piata ale companiei sunt incurajatoare, proiectul trebuie sa treaca de autoritatile constantene, care afirma ca vamuirea pasagerilor nu poate fi facuta in conditii optime in noua gara maritima, inaugurata la finele anului trecut. Seful Navlomar spune insa ca in prezent se incearca gasirea unei solutii pentru acest impas.

In bataia soarelui

O alta ruta pentru care se bate compania constanteana este Varna-Odessa-Ialta. „Din 2003 exista o linie intre Varna si Odessa de catamaran, care face legatura cu Ialta”, spune Virgil Dragan. Catamaranele sunt ambarcatiuni rapide, distanta dintre Bulgaria si Ucraina fiind strabatuta in cinci ore. Pe un astfel de vas se pot imbarca, la o singura cursa, aproximativ 100 de pasageri. Desi Varna, in opinia specialistilor, nu ofera turistilor mai mult decat Constanta, acolo se opresc de doua ori mai multe vase de pasageri decat la noi. Liniile de pasageri spre Ialta si Istanbul pot inlocui cu succes iesirile in aer liber, pentru constanteni si nu numai. Daca esti turist, este vara, dar soarele a intrat in nori, te poti imbarca pe un catamaran care te duce intr-o singura zi la Ialta. „Negocierile pe aceste tronsoane sunt destul de avansate”, conchide Virgil Dragan.

Cele mai citite

Radu Drăgușin inclus în echipa etapei de către o legendă Premier League

Radu Drăgușin a fost inclus în echipa etapei din Premier League de fostul atacant Troy Deeney, în prezent analist la BBC, după ce românul...

Radu Drăgușin inclus în echipa etapei de către o legendă Premier League

Radu Drăgușin a fost inclus în echipa etapei din Premier League de fostul atacant Troy Deeney, în prezent analist la BBC, după ce românul...

BVB raportează scăderea veniturilor și profitului net în primele nouă luni ale anului

Bursa de Valori București (BVB) a anunțat rezultate financiare în scădere pentru primele nouă luni din 2024, raportând venituri operaționale de 30 milioane lei...
Ultima oră
Pe aceeași temă