Darurile de sarbatori facute la locul de munca fie de sef, fie de subaltern, trebuie alese cu extrem de multa atentie.
Mos Craciun poate lasa cadouri si la serviciu, nu numai sub bradul anume pregatit acasa. Specialistii in resurse umane spun ca sarbatorile sunt un bun prilej pentru daruri intre colegi, fie ei sefi sau subalterni. Ei subliniaza insa ca astfel de cadouri trebuie facute cu maxima atentie si numai daca in firma respectiva "se poarta" acest gest. In caz contrar, apare pericolul de a parea ridicol sau lingusitor. "Exista riscul ca gestul sa fie vazut ca o dorinta de a «peria» sefii", atrage atentia Alexandra Oana, senior HR consultant la compania VON Consulting, specializata in recrutare, traininguri si consultanta.
Si Catalina Cochinescu, consultant al HR-Romania.ro, este de aceeasi parere: "Daca faceti nota discordanta si apareti cu un cadou pompos la seful direct, riscati sa fiti privit nu tocmai bine, nici de catre superiori, nici de catre colegii de la birou".
Simbolic e cel mai bine
Daca vreti sa faceti un cadou unui coleg cu care lucrati bine, este indicat sa-i cumparati ceva simbolic. "Se pot cumpara lucruri care sa nu coste foarte mult, dar care sa fie in spiritul sarbatorilor – un Mos Craciun, o ciocolata, globuri sau chiar crengi de brad", spune Oana Mosoiu, consultant HR al companiei de recrutare Ascent Group.
si Alexandra Oana sugereaza cumpararea unor lucruri cu tematica de sarbatori sau a unora care pot face mediul de lucru mai placut. Pe de alta parte, expertii spun ca gestul de a darui un cadou, fie el si simbolic, doar unui coleg, s-ar putea sa duca la tensiuni in cadrul echipei. Ati putea, chiar si fara sa vreti, sa provocati frustrari altor colegi carora nu le-ati cumparat nimic, desi ati lucrat la fel de bine cu ei.
Fara dublu sens!
Indiferent cui vreti sa-i daruiti ceva, este recomandat sa nu existe loc pentru interpretari. De exemplu, gestul unui sef de a face cadou unui subaltern un ceas (pe motiv ca respectivul angajat intarzie mereu) va fi prilej de amuzament pentru colegi, insa nu neaparat si pentru cel care l-a primit. "Angajatul nu doreste sa primeasca daruri cu aluzii referitoare la comportamentul lui sau la activitatea din cadrul organizatiei. De asemenea, trebuie evitate mesajele jignitoare ori suparatoare", considera Alexandra Oana.
Tombole si concursuri
Pentru ca toata lumea sa fie multumita si sa nu existe discutii despre "cine si cui a daruit", angajatorii ar putea organiza, pentru toti salariatii, tombole sau concursuri in urma carora fiecare dintre membrii echipei sa castige un obiect. De asemenea, unele firme organizeaza petreceri unde fiecare invitat ofera un dar altui coleg.
"Prin oferirea darurilor se urmareste atat cresterea bunei dispozitii la birou, cat si motivarea angajatilor de a se implica in activitatea in echipa", spune Alexandra Oana.
Idei
» Vouchere reprezentand abonamente la centre SPA, saloane de masaj.
» Bilete la spectacole.
» Rame pentru tablouri.
» Albume foto.
» Instantanee foto cu colegii surprinsi in timpul lucrului.
» Obiecte de birotica, de pilda o agenda.
» Un cozonac.
» O ciocolata.
» O felicitare facuta de dumneavoastra.
» O sampanie.