Bucureştiul se numără printre cele mai bune oraşe europene pentru derularea de afaceri, prin costurile cu personalul şi disponibilitatea spaţiilor pentru birouri, potrivit unui studiu realizat de Cushman & Wakefield, citat de NewsIn.
Astfel, Bucureşti a înregistrat cea mai mare creştere în studiul din acest an al celor mai bune oraşe europene pentru derularea de afaceri, urcând opt locuri.
„Bucureşti oferă clădiri de birouri de înaltă clasă, în termeni financiari foarte atractivi. Aceştia sunt factori importanţi pentru companiile care urmăresc să închirieze spaţii noi pentru desfăşurarea activităţii sau pentru relocarea operaţiunilor curente. Infrastructura oraşului Bucureşti a fost îmbunătăţită de curând şi există planuri pentru dezvoltări viitoare. Acestea vor îmbunătăţi an de an accesibilitatea centrelor de afaceri. Costurile reduse, calitatea şi disponibilitatea spaţiilor de birouri fac Bucureştiul din ce în ce mai atractiv pentru desfăşurarea activităţilor de către companii”, a declarat miercuri, într-un comunicat de presă, directorul de intermediere spaţii comerciale la Cushman & Wakefield din România, Andrei Birsan.
Capitala României se numără, alături de Varşovia şi Bratislava, printre cele mai bune oraşe pentru costul personalului, dar şi printre cele mai bune oraşe pentru disponibilitatea spaţiilor de birouri, la fel ca şi Berlin şi Madrid.
Moscova a fost clasificată pentru al doilea an consecutiv drept cel mai dezirabil oraş european pentru extinderea companiilor, conform studiului.
De asemenea, Londra, Paris şi Frankfurt rămân primele trei oraşe europene preferate pentru derularea de afaceri în general.
Raportul European Cities Monitor are la bază interviuri cu membri ai consiliilor de conducere din cele mai mari 501 companii din Europa.
Acest raport include o clasificare generală a oraşelor europene considerate „cele mai bune pentru afaceri” şi a „celor mai bune oraşe pentru localizarea unei afaceri în prezent”.
În plus, 36 oraşe sunt clasificate după criterii cum ar fi calitatea vieţii, accesul la pieţe, disponibilitatea şi calitatea personalului, costul spaţiilor de birouri, telecomunicaţii şi legături de transport.