4.5 C
București
sâmbătă, 23 noiembrie 2024
AcasăInvestigații România LiberăBrandul turistic al României, promovat pe borcane de magiun

Brandul turistic al României, promovat pe borcane de magiun

Brandul de turism al României va fi promovat pe borcanele cu magiun de prune Topoloveni, MDRT încheind un protocol de colaborare cu societatea Sonimpex Serv Com SRL, singurul producător al magiunului, a declarat marţi Gabriela Berechet, director general al Companiei de Investiţii pentru Turism, citată de NewsIn.

Comisia Europeană a acordat pe 8 aprilie magiunului de prune Topoloveni prima certificare de Indicaţie Geografică Protejată pentru un produs tradiţional românesc.

Directorul general al Sonimpex Serv Com SRL, Bibiana Stanciulov, a declarat marţi în cadrul unei conferinţe de presă că, în prezent, există 1000 de produse agricole şi alimentare protejate de sistemul european de calitate al denumirilor de origine protejată (DOP) şi indicaţiilor geografice protejate (IGP). Potrivit acesteia, reţeta magiunului de Topoloveni are 100 de ani. Totodată, în România există aproximativ 2500 de produse tradiţionale omologate la nivelul Ministerului Agriculturii.

„România are tradiţii locale, agricole şi alimentare, cu un potenţial excepţional. Recunoaşterea europeană pentru magiunul de Topoloveni este un prim pas, un drum deschis pentru promovarea şi protejarea produselor de calitate româneşti, în Europa şi în afara ei. Îi felicit pe producători pentru acest succes şi sper că şi alţii le vor urma exemplul”, a declarat în urmă cu o lună comisarul european pentru agricultură şi dezvoltare rurală, Dacian Cioloş, după semnarea deciziei de înregistrare a produsului românesc în registrul denumirilor de origine şi indicaţiilor geografice protejate.

Cele mai citite

Amazon extinde investițiile în inteligența artificială: 4 miliarde de dolari suplimentari pentru startup-ul AI Anthropic

Amazon a anunțat vineri o investiție suplimentară de 4 miliarde de dolari în startup-ul de inteligență artificială Anthropic, fondat de foști lideri ai OpenAI,...

Inteligența artificială: ce oportunități și ce riscuri prezintă tehnologia modernă pentru companii

Inteligența artificială (AI) nu mai este doar un termen la modă, ci o tehnologie implementată pe scară largă în diverse industrii. Totuși, utilizarea instrumentelor bazate...

Autoritățile britanice acuză Apple de limitarea inovației în domeniul browserelor web pe iPhone

Apple a fost acuzată de Autoritatea pentru Concurență și Piețe din Marea Britanie (CMA) că a restricționat inovația în dezvoltarea browserelor web pentru iPhone,...
Ultima oră
Pe aceeași temă