22.1 C
București
sâmbătă, 29 iunie 2024
AcasăInvestigații România LiberăAtac la carduri. Cum reacţionează băncile şi cine poate fi despăgubit

Atac la carduri. Cum reacţionează băncile şi cine poate fi despăgubit

Posesorii de carduri  care observă anumite nereguli la conturile proprii trebuie să raporteze băncii emitente „orice activitate suspectă sau neobişnuită”, a declarat directorul general al Visa Europe pentru România, Cătălin Creţu.

„Visa Europe a fost informată de probabilitatea unei breşe de securitate în baza de date a unui procesator din Europa. S-a deschis o anchetă în acest sens şi lucrăm îndeaproape cu băncile pentru a ne asigura că posesorii de card sunt protejaţi. Posesorii de carduri trebuie să fie atenţi la conturile lor şi să raporteze băncii emitente orice activitate suspectă sau neobişnuită. Posesorii de carduri care sunt victime inocente ale fraudei îşi vor primi banii înapoi, în conformitate cu termenii şi condiţiile băncii care le-a emis cardul “, a afirmat Cătălin Creţu.

 Cardurile cu probleme se schimbă gratuit

După ce CEC Bank a primit sesizări oficiale conform cărora informaţiile aferente unui număr de carduri emise de instituţii financiare din România şi din străinătate au fost posibil compromise la nivelul unei baze de date internaţionale, au fost blocate din motive de securitate, încă de săptămâna trecută, nu mai puţin de 17.000 de carduri Visa.

Cardurile au fost schimbate gratuit de către bancă, atât în cazul celor simple, cât şi a celor cu cip. Clienţii au fost cei care au reclamat că se întâmplă ceva în neregulă, iar conducerea instituţiei bancare a decis blocarea dispozitivelor.

Oficialii insituţiei bancare au anunţat introducerea de măsuri suplimentare de securitate şi au mai adăugat că „atacul nu a vizat doar cardurile CEC Bank şi nu se datorează eventualelor vulnerabilităţi ale sistemului operat de bancă”.

„Probleme cu toate tipurile de carduri”

O altă bancă unde au fost semnalate astfel de probleme este ING o parte din clienţi fiind chemaţi pentru schimbarea cardurilor.

Luni, BRD a anunţat că „a implementat în ultima perioadă măsuri de protecţie suplimentară la nivelul sistemului de monitorizare a tranzacţiilor în scopul de a asigura un grad sporit de securitate a acestora pentru toţi clienţii ei”.

Cardurile BRD, atât cele emise împreună cu Visa, cât şi cele emise sub egida MasterCard, au funcţionat şi funcţionează normal, putând fi folosite la retrageri la ATM şi plăţi la comercianţi”, au menţionat  reprezentanţii BRD

Referitor la numărul de clienţi din România posesori de carduri Visa, care ar putea fi afectaţi de problemele apărute în breşa de securitate, reprezentanţii Visa Europe din România ne-au declarat că fiind o anchetă în derulare nu pot oferi amănunte suplimentare.

„Deoarece aceasta implică toate tipurile de carduri, nu doar Visa, şi nu este investigaţia noastră internă, ​​nu putem oferi detalii suplimentare. În cazuri ca acesta, rolul nostru este de a sprijini investigatia derulată şi de a colabora cu băncile membre, care pot acţiona pentru protejarea deţinătorilor de carduri”, se menţionează în răspunsul Visa Europe pentru România.

 

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă