13.9 C
București
duminică, 29 septembrie 2024
AcasăInvestigații România LiberăAnca Boagiu: Autostrada Timişoara-Lugoj poate trece din bugetul Europei în cel al...

Anca Boagiu: Autostrada Timişoara-Lugoj poate trece din bugetul Europei în cel al statului

Ministrul transporturilor Anca Boagiu a declarat vineri că banii europeni destinaţi construcţiei unui tronson al autostrăzii Timişoara-Lugoj nu vor fi pierduţi în cazul în care Comisia Europeană decide să retragă finanţarea, ci vor fi realocaţi pentru alte obiective de investiţii.

 Declaraţiile sale vin după ce preşedintele Traian Băsescu a anunţat că a primit o scrisoare de la Comisia Europeană, prin care aceasta informa că nu va mai finanţa un proiect de construcţie a unui tronson de autostradă de pe Coridorul IV paneuropean, în contextul în care a fost depusă o contestaţie, iar ulterior câştigătorul licitaţiei a fost desemnat de o instanţă judecătorească.

Comisia Europeană însă a respins ideea că intervenţia Justiţiei în corectarea rezultatelor unei proceduri de achiziţie publică ar fo contrară normelor UE şi ar putea sta la baza unei eventuale decizii de retragere a unei finanţări.

„Dacă Comisia Europeană va decide să retragă finanţarea, nu vom pierde bani, pentru că vor fi realocaţi pe alte proiecte care vizează realizarea Coridorului IV. „, a spus Boagiu. Preluând discursul prezidenţial, ministrul Transporturilor a spus că speră ca cei care au luat decizia (adică judecătorii Curţii de Apel Bucureşti) să asigure şi finanţarea contractului. Ministrul a adăugat că dacă finanţarea UE va fi pierdută atunci proiectul va fi plătit de la bugetul de stat, variantă care este mai dificilă.

Lotul 2 (25 de kilometri) al autostrăzii Timişoara-Lugoj a fost adjudecat în primăvară de consorţiul Tirrena Scavi (Italia) – Societa Italiana per Condotte d’Acqua (Italia) – Cossi Construzioni (Italia), dar rezultatul licitaţiei a fost contestat de consorţiul Tehnologica Radion-Gabriel Couto-Amandio Carvalho-Lena-Rosas-Arcadis şi Construcciones Y Promociones Balzola-Robert-Alcisa-Puentes, potrivit Mediafax. De la pornirea disputei dintre Compania de Autostrăzi şi asocierea italiană, pe de o parte, şi Tehnologica Radion, pe de altă parte, atât Curtea de Apel Bucureşti cât şi Consiliul naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, au dat dreptate, în câte dat dreptate firmei româneşti.

Valoarea estimată înainte de licitaţii  a întregului tronson este de aproximativ 850 milioane lei, din care cea mai mare parte revine construirii celui de-al doilea.

Autostrăzile de pe Coridorul IV paneuropean atribuite anul acesta sunt finanţate în proporţie de 85% din bani europeni, restul fiind surse de la bugetul de stat. Boagiu a menţionat că primul lot al autostrăzii Timişoara-Lugoj, pe care lucrează Spedition UMB şi Carena (9 kilometri), nu vor fi afectate de ceea ce se întâmplă cu cel de-al doilea tronson.

Doru Cireasa
Doru Cireasa
Doru Cireasa
Cele mai citite

România se confruntă cu o scădere demografică accentuată: Populația a scăzut cu peste 18% în ultimele trei decenii

În ultimii 30 de ani, România a înregistrat o scădere semnificativă a populației, estimările indicând o diminuare cu 20% a numărului de locuitori în...

Atac masiv cu drone al Ucrainei pe teritoriul Rusiei: 125 de drone distruse, daune în mai multe regiuni

În noaptea de 28 spre 29 septembrie, Ucraina a lansat un atac de amploare cu drone pe teritoriul Rusiei, provocând daune în mai multe...

Inundațiile din 1970, o catastrofă care a marcat o generație. Iată ce scria România Liberă acum peste 50 de ani

Anul în care râurile au devenit oceane în România, a schimbat fața multor zone Inundațiile din 1970 au fost unul dintre cele mai devastatoare evenimente...
Ultima oră
Pe aceeași temă