Deși nu intră în competiție, ultima peliculă a -regizorului american a deschis cea de-a 69-a ediție a evenimentului de pe Croazetă, unde România are o prezență-record – 5 filme la diverse secțiuni.
Cu filmul „Cafe Society”, care a fost proiectat ieri seară, în deschiderea celei de-a 69-a ediţii a Festivalului de la Cannes, Woody Allen revine la o lume uitată, apărută în anii 1930, în care cei mai avuţi au influenţat istoria artei şi a modei, cum au fost Man Ray şi Le Corbusier, trecând prin Picasso şi Chanel. Prezentând o poveste nostalgică în -Hollywoodul şi New Yorkul acelei -epoci, -regizorul se concentrează pe aspectul monden şi cinema-tografic al mişcării, fără să se oprească la dimensiunea sa artistică şi culturală, relatează miercuri AFP.
Clubul a cuprins staruri de cinema, femei ambiţioase, aristocraţi, miliardari esteţi şi multe persoane de decor, -într-un microcosmos baroc şi rafinat în aceeaşi măsură, opus lumii „bling-bling” a bogătaşilor de astăzi.
Un film despre începuturile unui tânăr actor
Filmul „Café Society”, noul lungmetraj al regizorului ame-rican Woody Allen, cu Kristen Stewart și Jesse Eisenberg în rolurile principale, va fi proiectat în deschiderea celei de-a 69-a ediții a Festivalului de la Cannes din 11 mai, au anunțat organizatorii într-un comunicat citat marți de AFP. Premiera pentru marele public va avea loc în această vară în cinematografele din Statele Unite și Canada, la o dată încă nespecificată, iar la o diferență de câteva săptămâni va ajunge și în Europa.
„Café Society” prezintă povestea unui tânăr care ajunge la Hollywood în anii 1930 cu speranța de a lucra în industria filmului, care se îndrăgostește și intră în atmosfera grupului „Café Society“, un club select de artiști și de finanțatori care au marcat această epocă.
Cine frecventa Café Society
Bogatele moştenitoare Peggy Guggenheim şi Francine Weisweiller, ducii şi ducesele de Windsor şi Kent, vicontesa Marie-Laure de Noailles, colecţionarii francezi Alexis de Rede şi Charles de Beistegui, marchizul de Cuevas, căsătorit cu Margaret Rockefeller, Mona Bismarck şi fondatorul Air France, Pierre-Louis Weiller, s-au numărat printre cei mai emblematici membri ai “Cafe Society”.
În perioada de început a anilor 1970, de la Hollywood la New York, trecând prin Paris, Londra şi Veneţia, două generaţii de aristocraţi şi mari burghezi avuţi au creat un mod de viaţă sofisticat. Mondenă, frivolă şi exclusivistă, această societate cosmopolită internaţională dădea tot mai multe co-menzi marilor artişti din prima jumătate a secolului al XX-lea.
Marcel Duchamp, Jean Cocteau, Andy Warhol, dar şi Maurice Bejart, Robert Hossein şi Yves Saint Laurent s-au numărat şi ei, la începutul carierei, printre protejaţii Cafe Society. “Anticonformistă şi populată de personalităţi extravagante, această mică lume a făcut să strălucească cele mai originale talente, descoperite cu un real fler, amestecând un adânc simţ al fanteziei şi o eleganţă rasată”, apreciază Thierry Coudert, autorul cărţii “Cafe Society, mondains et mecenes”. “Banul era făcut să fie cheltuit fără a aştepta rentabilitatea investiţiei, ci numai de amorul artei. Bogaţii de astăzi nu îşi mai asumă riscuri şi sunt interesaţi de artă doar ca o completare la o coroană pe care şi-o împletesc”, afirmă el, citat de AFP.
„Café Society“ prezintă povestea unui tânăr care ajunge la Hollywood în anii 1930 cu speranța de a lucra în industria filmului, care se îndrăgostește și intră în atmosfera grupului „Café Society“, un club select de artiști și de finanțatori care au marcat această epocă.