18.9 C
București
duminică, 29 septembrie 2024
AcasăInternaționalUn miliardar rus vrea să cumpere Le Monde

Un miliardar rus vrea să cumpere Le Monde

Un bancher rus cu o avere estimată la peste un miliard de euro, Gleb Fetissov, vrea să cumpere una dintre cele mai prestigioase publicaţii franceze, cotidianul Le Monde, scrie Mediafax.

Potrivit publicaţiei ruse Kommersant, Fetissov a depus deja o ofertă de cumpărare şi nu are de gând, în caz de reuşită, „să se retragă din proiect, pe termen scurt”.”Pentru mine, este vorba în primul rând de un proiect de afaceri: voi dezvolta un cotidian şi voi păstra pachetul de acţiuni majoritar”, a declarat Fetissov pentru Kommersant, fără a preciza suma la care se ridică eventuala tranzacţie.Potrivit acestuia, el va atrage la Le Monde mai ales oameni de afaceri ruşi interesaţi de investiţiile franceze.

Le Monde caută de câteva luni un cumpărător care va trebui să investească masiv într-un grup de media cu mari datorii. Publicaţia a anunţat, luni, că a primit două oferte de preluare, contra unor sume cuprinse între 80 şi 120 de milioane de euro.

Prima ofertă a fost depusă de grupul format din oamenii de afaceri Matthieu Pigasse, Xavier Niel şi Pierre Bergé. A doua a fost depusă de Claude Perdriel, patronul Nouvel Observateur, operatorul France Télécom şi grupul media spaniol Prisa (cotidianul El Pais).

Gleb Fetissov, a cărui avere este estimată la 1,6 miliarde de dolari, ocupă locul al 42-lea în topul celor mai bogaţi oameni din Rusia, potrivit revistei Forbes.

Un alt cotidian francez, France Soir, a fost preluat, anul trecut, de fiul unui oligarh rus, Aleksandr Pugachev, în vârstă de 25 de ani, care a investit mai multe zeci de milioane de euro în dezvoltarea publicaţiei.

Grupul Le Monde, care deţine cotidianul cu acelaşi titlu, dar şi alte reviste, precum săptămânalul cultural Telerama şi publicaţia catolică La vie, a înregistrat în 2009 pierderi nete în valoare de 25,2 milioane de euro.

În luna martie, grupul Le Monde a prezentat mai multe „inovaţii editoriale” pe care le dezvoltă în jurul mărcii sale, care au inclus o relansare a machetei tipărite şi a site-ului.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă