Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

SUA vor să taie din exportul tehnologic către China

Administrația Statelor Unite analizează dacă să interzică General Electric (GE) să continue să livreze motoare pentru un nou avion de pasageri produs de China.

Share

Filip-Mihael Bodoc 0 comentarii

18.02.2020 - 09:10

Posibila restricţionare a vânzărilor de motoare, probabil împreună cu limitarea furnizării de alte componente pentru avionul civil chinez, cum ar fi sistemele de control al zborului fabricate de Honeywell International, este cea mai recentă măsură în războiul dintre cele mai mari două economii ale lumii referitor la comerţ şi tehnologie. Chestiunea a fost dezvăluită de persoane apropiate situaţiei, provocând îngrijorare legată de eforturile chineze de a intra pe piaţa aviaţiei civile.

Este de aşteptat ca subiectul să fie abordat la o întâlnire între agenţii referitoare la cât de strict ar trebui limitate exporturile de tehnologie americană în China, programată joi, şi la o altă întâlnire cu membri ai Cabinetului preşedintelui Donald Trump, care ar trebui să aibă loc pe 28 februarie, a mai scris, conform News.ro, Reuters.

Responsabilii inițiativei răspund muțește

Casa Albă şi Departamentul pentru Comerţ, care acordă autorizaţii pentru astfel de exporturi, au refuzat să comenteze, ca şi un purtător de cuvânt al GE. Departamentele Apărării, de Stat, Energiei şi Trezoreriei nu au răspuns solicitărilor de comentarii.

De-a lungul anilor, Statele Unite au susţinut afacerile companiilor americane în China, pentru dezvoltarea industriei aviaţiei civile. Administrația americană a oferit licenţe care permit companiilor respective să vândă motoare, sisteme de control al zborurilor şi alte componente pentru primul avion comercial mare al Chinei, COMAC C919. Avionul cu corp îngust a efectuat deja teste de zbor şi este aşteptat să intre în serviciu anul viitor. COMAC este acronimul pentru Commercial Aircraft Corp of China.

Pixul lui Trump hotărăște

Administraţia Trump analizează dacă să respingă cea mai recentă solicitare a GE pentru licenţa necesară vânzării motorului CFM LEAP-1C pentru C919, au spus persoane apropiate situaţiei, chiar dacă GE a primit licenţe pentru motoarele LEAP începând din 2014, ultima în martie 2019.

Motorul CFM LEAP este produs de o companie mixtă între GE şi compania franceză Safran Aircraft Engines. Publicaţia Wall Street Journal a scris la rândul ei, duminică, despre acest subiect. Safran nu a răspuns imediat solicitărilor de comentarii, iar oficiali ai guvernului francez nu au putut fi contactaţi pentru comentarii.

În ultimul deceniu s-au primit constant licențe

La şedinţele din februarie se va discuta şi despre sistemele de control al zborurilor. Honeywell International a primit licențe pentru exportul acestor sisteme către COMAC pentru C919 timp de aproximativ un deceniu, iar ultima aprobare i-a fost acordată la începutul anului 2020, a spus o persoană apropiată situaţiei.

Sistemul de control al zborului funcţionează prin acţionarea unor componente mecanice din cabină, cum ar fi flapsurile aripilor.

Un purtător de cuvânt al Honeywell a refuzat să comenteze. La baza discuţiilor legate de interzicerea exporturilor de componente de avioane în China este  ipoteza dacă aceste livrări vor susţine dezvoltarea unui concurent serios pentru Boeing sau vor contribui la dezvoltarea capacităţii militare ale Chinei.

Războiul tehnologic se duce și pe alte paliere

Washingtonul a impus, din luna mai a anului 2019, controlul exporturilor de tehnologie către Huawei, pe fondul escaladării disputei comerciale cu Beijingul, care a provocat daune grave fabricării şi vânzării de smartphone-uri.

Germania, cea mai mare putere economică a Europei, a publicat în urmă cu mai multe luni un set de reguli propuse privind securitatea reţelei 5G, care nu mai vede China sau Huawei ca ameninţări. În schimb, solicită tuturor furnizorilor şi operatorilor să îndeplinească criteriile comune. Pe de altă parte, Marea Britanie continuă să se gândească dacă trebuie să urmeze sfatul Consiliului Naţional de Securitate de a interzice Huawei – un pas deja făcut de aliaţii SUA, Australia şi Noua Zeelandă.

Citește totul despre:

Comentarii

loading...