Paginile web ale Chicago Tribune şi LA Times se numără printre cele care au publicat mesaje în care anunţă că, momentan, nu sunt disponibile în majoritatea ţărilor europene.
GDPR (Regulamentul general privind protecţia datelor) a intrat în vigoare vineri şi este o măsură luată de Parlamentul European pentru a limita puterile firmelor.
Sub incidenţa acestui regulament, companiile care îşi desfăşoară activitatea în cadrul Uniunii Europene trebuie să primească acordul de colectare a informaţiilor personale, altfel, sunt pasibile de amendă.
Afectate de intrarea în vigoare a GDPR au fost site-urile de ştiri ale companiilor media Tronc (New York Daily News, Chicago Tribune, LA Times, Orlando Sentinel şi Baltimore Sun) şi Lee Enterprises (cu 46 de ziare din 21 de state americane), potrivit BBC.
CNN şi New York Times se numără printre cele care nu au fost afectate de măsură. Washington Post şi Time au fost unele dintre cele care au cerut utilizatorilor europeni să fie de acord cu noii termeni.
Regulamentul a fost votat la Bruxelles în aprilie 2016, iar textul legii a fost publicat online.
Nerespectarea lui poate duce la amendarea unei companii cu până la 20 de milioane de euro sau 4% din cifra de afaceri.
În Marea Britanie, care se pregăteşte să părăsească UE în 2019, noul act legislativ privind protecţia datelor încorporează clauzele GDPR, cu mici modificări.
Toţi cetăţenii UE au dreptul să vadă ce informaţii deţin companiile despre ei şi să ceară ştergerea lor. Companiile, la rândul lor, trebuie să ceară permisiunea de a colecta datele.
În cazul unei scurgeri de informaţii, companiile sunt obligate să îşi anunţe utilizatorii/ clienţii afectaţi şi autorităţile în maxim 72 de ore.
Regulamentul a intrat în vigoare în mijlocul scandalului în care sunt implicate Facebook şi Google, în urma modului de utilizare a datelor personale ale utilizatorilor.