1 C
București
luni, 18 noiembrie 2024
AcasăInternaționalŞeful Audi, anchetat în scandalul emisiilor

Şeful Audi, anchetat în scandalul emisiilor

Procuratura din Munchen a confirmat că anchetează 20 de suspecţi, iar luni a făcut o percheziţie la apartamentul lui Stadler şi la cel al altui membru al Consiliului de Administraţie al Audi. Procurorii susţin că, din 2009, Audi a vândut în SUA şi Europa cel puţin 210.000 de maşini echipate cu motoare diesel care aveau un dispozitiv ilegal.

„Din 30 mai 2018, preşedintele Consiliului de Administraţie al Audi AG, Rupert Stadler, precum şi un alt membru al conducerii sunt numiţi suspecţi. Aceştia sunt anchetaţi sub acuzaţia de fraudă şi reclamă falsă şi pentru rolul lor în aducerea maşinilor echipate cu dispozitive ilegale pe piaţă”, au precizat procurorii.

Audi a dat asigurări că va coopera pe deplin cu procurorii, în timp ce Rupert Stadler nu a putut fi disponibil imediat pentru comentarii.

Audi, cel mai mare contributor la profitul Volkswagen, a recunoscut în noiembrie 2015 că motoarele diesel V6 de trei litri erau echipate cu un dispozitiv declarat ilegal în SUA care permitea maşinilor să reducă nivelul emisiilor în cadrul testelor de laborator.

Luna trecută, Audi a anunţat că a descoperit noi probleme legate de emisii la alte 60.000 de maşini.

Stadler, care a fost director financiar al Audi înainte de a deveni director general în 2007, a fost confidentul şi fostul asistent al preşedintelui Volkswagen din acea perioadă, Ferdinand Piech, care a demisionat în 2015.

După ce Volkswagen a recunoscut că, în perioada 2005 – 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, Guvernul de la Berlin a ordonat efectuarea de teste de emisii la toatele modelele de autovehicule aflate în prezent în circulaţie în Germania.

Analiştii susţin că la vehiculele incriminate sistemul de filtrare a emisiilor poluante este dezactivat când temperatura exterioară coboară sub un anumit nivel. Conform normelor europene în vigoare, această procedură nu este permisă decât în situaţia în care permite evitarea unui accident sau pagubelor produse motorului. În consecinţă, Guvernul german a cerut producătorilor auto să revizuiască acest mecanism.

Cele mai citite

Mircea Geoană s-ar putea înțelege cu Elena Lasconi privind continuarea cursei prezidențiale. PNL nu-l retrage pe Nicolae Ciucă

Se anunţă o săptămână de foc pe scena politică. Ilie Bolojan, dorit premier de mai multe partide, face apel la un candidat unic de...

Președintele Iohannis, discurs în Bundestag: Uitarea trecutului conduce la repetarea greșelilor

Iohannis a amintit că 2024 marchează 80 de ani de la Debarcarea din Normandia și 35 de ani de la căderea Zidului Berlinului, momente...

Kit complet pentru unghii: ce include și cum să îl folosești corect

Care este soluția ideală pentru a face acasă manichiuri profesionale, fără a investi în vizitele constante la salon? Cu siguranță un kit complet pentru...
Ultima oră
Pe aceeași temă