Cel mai nou director executiv al Tinder a plecat după mai puțin de un an de activitate, fiind a doua femeie de mare importanță care părăsește compania mamă, Match Group, în doar câteva luni.
Bernard Kim, noul CEO al Match Group, a anunțat marți plecarea lui Renate Nyborg, CEO-ul Tinder, într-o scrisoare adresată acționarilor, în care a prezentat „observațiile” sale din cele 62 de zile de activitate, scrie CNN.
„Scopul nostru este să ne dezvoltăm mărcile pentru a optimiza tot ceea ce facem și să construim cele mai bune echipe pe plan intern pentru a oferi cele mai bune servicii pe plan extern”, a scris Kim, lăsând să se înțeleagă că Tinder nu a reușit să execute produsul, să atragă noi utilizatori și să facă oamenii să cheltuiască bani.
Aceste adăugiri includ un parteneriat cu Spotify numit „Music Mode”, care permite oamenilor să împărtășească un „imn” muzical pe profilul lor și „Blind Date”, o funcție care împerechează oamenii pe baza intereselor înainte de a le dezvălui fotografiile.
Scrisoarea care a însoțit rezultatele gigantului aplicațiilor de dating pentru primele șase luni ale anului, au făcut ca acțiunile Match Group să scadă miercuri cu 20%. Match Group, care deține companii precum Tinder, Hinge, OKCupid și Match.com, a indicat că, în timp ce majoritatea afacerilor sale au beneficiat de pandemie, ceea ce i-a determinat pe oameni să se angajeze mai mult offline, nu a înregistrat același tip de creștere în 2022.
Match Group a raportat venituri totale de 795 de milioane de dolari, în creștere cu 12% față de același trimestru al anului trecut, dar sub previziunile sale, adică între 800 și 810 milioane de dolari. În cadrul unei convorbiri telefonice pentru a discuta despre rezultatele sale de miercuri, directorul financiar al Match Group a menționat că contribuția mai mică decât se aștepta a Tinder la venituri a avut un „efect negativ semnificativ asupra marjelor generale ale companiei noastre”.
Tinder a fost, din punct de vedere istoric, un punct luminos pentru companie, constituind majoritatea utilizatorilor activi ai portofoliului. Chiar în ultimul trimestru, Match Group a remarcat capacitatea Tinder de a arăta în mod constant o creștere a bazei sale de utilizatori, în timp ce a continuat să caute modalități noi și diferite de a incita această creștere.
Dar nu toate au avut sens când au fost puse în practică. În timp ce compania a trecut prin doi directori generali de la începutul pandemiei, acum, Kim speră să redreseze situația. El a remarcat în scrisoare „rezultatele mixte” privind testarea Tinder Coins, o monedă virtuală pe care a anunțat-o anul trecut. „Am decis să facem un pas înapoi și să reanalizăm această inițiativă, astfel încât să poată contribui mai eficient la veniturile Tinder”, a scris el.
Nyborg a fost numit director executiv la sfârșitul lunii septembrie 2021, preluând frâiele de la Jim Lanzone, unfost director de presă care se afla în funcție de aproximativ un an. Nyborg a fost sărbătorită de Match Group ca fiind „prima femeie director executiv al primei aplicații de dating de top din lume din istoria sa de 10 ani.
La vremea respectivă, Shar Dubey, pe atunci director executiv al Match Group, a lăudat-o pe Nyborg într-un comunicat de presă ca fiind „neobosit concentrată pe accelerarea creșterii și pe dezvoltarea de experiențe bazate pe ceea ce caută membrii noștri – în special femeile -„. Nyborg conducea afacerile europene ale Tinder de când s-a alăturat în 2020.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!