19.8 C
București
miercuri, 2 octombrie 2024
AcasăInternaționalNoul F-Max - se ascute competiția în rândul producătorilor de camioane

Noul F-Max – se ascute competiția în rândul producătorilor de camioane

Noul Ford Trucks F-Max – se ascute competiția în rândul producătorilor de camioane pe piața din România

Piața transporturilor din România este în continuă creștere. Se deschid tot mai multe firme de transport care activează atât pe plan intern cât și internațional, drept dovadă avem statisticile pe 2018 ale DRPCIV. Statistici care arată că se înscriu în medie 40 de camioane noi pe lună, în fiecare dintre cele 42 de județe ale țării.

Poate că această cifră este destul de mică comparativ cu media din Europa de Vest, însă și puterea de cumpărare a esticilor este mult mai mică. Cu toate acestea, este o cifră mult mai bună față de anii anteriori 2015,2016, și chiar 2017.

Pentru că avem de-a face cu o industrie a transporturilor în creștere, în continuă expansiune, apar pe piață noi concurenți în materie de vehicule comerciale. Cei de la Ford au ajuns pe piața din România în urmă cu 2 ani și au reușit într-un timp foarte scurt să castige cota de piata. Calitatea autoutilitarelor vândute, serviciile de finanțare și mai ales condițiile oferite micilor întreprinzători români au reușit să facă celor de la Ford un renume pozitiv pe piață. Și se pare că această companie nu are planuri mici cu România, întrucât a adus pe plaiurile noastre noul camion Ford F-Max.

Lansat anul trecut în cadrul evenimentului IAA Commercial Vehicles 2018 din Hanovra, Germania, Ford F-Max vine pregătit pentru un 2019 al transporturilor, destul de dificil. Discutăm despre un camion de ultimă generație care pe lângă faptul că arată bine, este foarte competitiv din punct de vedere al prețului, al costurilor de întreținere și al consumului. De fapt, ar fi bine să trecem în revistă calitățile principale ale acestui vehicul oarecum nou lansat, destinat lumii transporturilor.

Noul Ford F-Max – camionul care va face jocurile în 2019 pe piața autovehiculelor destinate transportului de mărfuri

Dimensiunile cabinei sunt mai mult decât competitive – avem în interior 2160 mm înălțime și 2277mm lățime, ceea ce transformă noul Ford F-Max într-o opțiune mai mult decât viabilă pentru transportatorii care-și trimit șoferii la mare distanță de casă. Spațiul de care șoferii beneficiază în acest caz este crucial pentru generarea stării de confort. De asemenea, cabina stă foarte bine și la capitolul spații de depozitare.Spatiile de depozitare tip avion  de – au o capacitate de depozitate de 225 litri, sub pat există două compartimente de depozitare cu acces din interior și exterior iar capacitatea frigiderului este de 38 litri, suficient pentru cei care efectuează curse internaționale long distance.

Scaunul pentru șofer este optimizat pentru confort maxim – este vorba despre o serie de scaune ergonomice cu reglaj lombar astfel încât să reducă la minim sau chiar să se elimine durerile de spate specifice acestei meserii. Șoferii profesioniști sunt nevoiți să conducă uneori chiar și 10 ore pe zi, au astfel nevoie de un scaun confortabil. Gama de reglaje a acestui scaun este de 260 mm iar țesătura care învelește scaunul este una de calitate, care permite ventilația.

Panoul de bord este orientat către șofer – discutăm despre un tip de panou copiat într-o oarecare măsură de la mașinile de curse. Acesta oferă acces facil la toate sistemele de comandă, sporind în acest mod gradul de confort, diminuând stresul și frustrările apărute din pricina poziționării ciudate a butoanelor de comandă din cabină.

Motorul Ecotorc E6 este adaptat pentru forță și consum – dispune de 500 cp și un cuplu de 2500 Nm. Consumul redus de combustibil este adus în prim plan prin intermediul a două moduri: Modul Eco și Modul Power. Nici la capitolul frâne nu stă rău deloc, acest camion Ford F-Max are o putere de frânare a motorului de 400 kW.

Dispune de tehnologii ultramoderne care ajută la îmbunătățirea performanțelor

–        Maxcruise – Analizează tipul și starea drumului, modifică automat schimbarea treptelor de viteză, reușind în același timp să îmbunătățească consumul de combustibil.

–        Diagnosticare de la distanță și actualizare software –s-au dus vremurile când pentru a diagnostica o defecțiune era nevoie de un drum la reprezentanță. Astăzi, camioanele Ford F-Max pot fi diagnosticate de la distanță, și tot de la distanță li se poate actualiza softul, astfel încât performanțele vehiculului să fie îmbunătățite.

Anul 2019 este abia la început, mai sunt încă 11 luni, timp în care acest camion, mai mult ca sigur ca se va face cunoscut pe piața autovehiculelor destinate transportului de marfă din România. Calitatea, performanța și confortul sunt atuurile sale principale, iar faptul că vine la un preț destul de bun comparativ cu concurența, va ajuta aceste camioane Ford să ajungă în topul vânzărilor pe piața din România și nu numai.

Cele mai citite

Aeronave militare ridicate de urgență în urma atacurilor cu drone din Ucraina. Mesaje RO-Alert transmise în Tulcea

Ministerul Apărării Naționale (MApN) a anunțat că patru aeronave militare – două F-18 ale Forțelor Aeriene Spaniole și două F-16 ale Forțelor Aeriene Române...

România, Grecia și Bulgaria cer suprataxarea celor mai ieftini producători și traderi din energie

Ministrul Energiei a declarat că nu este nici drept, nici normal ca Europa de Est să plătească pentru energie, prețuri mult mai mari decât...

Ce decizii ar putea lua Mark Rutte, noul secretar general al NATO

Zi istorică pentru NATO. Mark Rutte este de marți noul secretar general al Alianţei Nord-Atlantice. Jens Stoltenberg i-a predat ştafeta după un deceniu plin...
Ultima oră
Pe aceeași temă