16.4 C
București
vineri, 20 septembrie 2024
AcasăInternaționalLPF vinde 5 în 1 şi câştigă

LPF vinde 5 în 1 şi câştigă

Cinci din cele şase pachete rămase nelicitate vor fi comasate într-unul singur, iar LPF va cere în jur de 66 milioane pe trei sezoane, pentru a atinge pragul de 100 de milioane fixat iniţial.

 

Lupta dintre televiziuni şi Liga Profesionistă de Fotabal (LPF) pentru ob-ţi-nerea drepturilor de televizare a meciurilor din Liga I din cadrul următoarelor trei sezoane competiţionale 2011/2012, 2012/2013, 2013/2014 e pare că este departe de a se fi sfârşit. La prima licitaţie, posturile TV Antena 1, Dolce şi Digi au cumpărat, cu 36,6 milioane de euro, doar trei din cele nouă pachete scoase la vânzare de LPF şi au semănat disperarea în rândul cluburilor, mai ales a celor mici, care deodată s-au văzut ameninţate de sărăcie sau chiar de desfiinţare, marea majoritate finanţându-se din banii obţinuţi din drepturile de televizare.

În momentul de faţă însă, nici una dintre cele trei tele-vi-ziuni care vor transmite meciu-rile din Liga I nu au garanţia că vor avea în program un meci de top, pentru că „ţintarul” ediţiilor viitoare ale Ligii I nu a fost încă stabilit. „Pachetele nu au fost prea scumpe, dar nu ştim ce am cumpărat din cauza sistemului de rotaţie al meciurilor pe fiecare etapă. Preţul e piperat, dar nu banii au fost problema”, a spus Vlad Enăchescu, director general Dolce Sport. Practic, ni-meni nu ştie când se vor disputa derby-urile, iar pe asta a mizat şi Dumitru Dragomir, preşedintele LPF, când a afirmat că a obţinut 37 milioane de euro fără să vândă aproximativ 60 de derbi-uri. Pentru televiziuni, şansele de a transmite meciuri de top, cum ar fi de pildă derby-ul Steaua-Dinamo, vor creşte doar dacă vor cumpăra şi celelalte pachete. Aşa că Nea Mitică de la Ligă a gă-sit cea mai simplă soluţie: să pro-pună Adunării Generale a LPF să fie de acord se organizeze o nouă licitaţie în cadrul căreia să vândă în bloc cele cinci pa-chete rămase în joc, pentru că, mai mult ca sigur, TVR va achizi-ţiona pachetul nouă, cu aproximativ 66 milioane de euro. Astfel LPF se va apropia de 100 milioane de euro, suma pe care se gândise să o obţină iniţial pentru televizarea meciurilor în următoarele trei sezoane. Varianta expusă de Dragomir a fost agreată chiar şi de Gigi Becali, finanţatorul clu-bului Steaua, unul dintre contestatarii şefului LPF. „Ne-am interesat la Consiliul Concurenţei şi ne dă voie să scoatem toate celelalte pachete la un loc. Chiar şi pachetul nouă, dacă nu-l va cumpăra TVR-ul, va intra în acest pachet mare. Asta dacă suntem deştepţi şi n-o să ne certăm şi n-o să avem puncte de vedere diferite, ca să ne speculeze ei pe noi”, a spus Gigi Becali.

Condiţii îndeplinite

Vânzarea 5 în 1 s-ar putea face, mai ales că deja au fost înde-plinite, la prima licitaţie, două dintre cele mai importante ce-rinţe impuse de Consiliul Con-curenţei şi Comisia Europeană menţionate în caietul de sarcini. Una dintre condiţiile importante impuse de Consiliul Concurenţei a fost să fie vândut cel puţin un pachet free-to-air, adică să fie achiziţionat de o televiziune cu grad de acoperire de peste 40 la sută şi nici o societate de cablu să nu deţină monopolul asupra transmiterii meciurilor.
Antena 1 a cumpărat pachetul 8 şi astfel LPF a respectat prima condiţie, iar a doua cerinţă a fost îndeplinită după ce Digi – post deţinut de societăţile de cablu RCS&RDS, a cumpărat pachetul 1, iar Dolce – postul TV al Romte-le-com, platformă digitală care intră în aceeaşi categorie a societăţilor pe cablu, a achiziţionat pachetul 2.

Fotbalul îşi face televiziune?!

În cazul în care până la urmă nicio televiziune nu se va arăta interesată să cumpere cele şase pachete rămase după prima licitaţie (în cazul în care nici TVR nu va achiziţiona până la urmă pachetul nouă), n-ar fi exclus ca LPF să-şi deschidă propria televiziune, mai ales că există precedente. De pildă, în urmă cu trei ani, fotbalul olandez s-a confruntat cu o situaţie asemănătoare cu cea de acum de la noi. Nemulţumită de ofertele făcute de potenţialii cumpărători, Liga de Fotbal din Olanda şi-a înfiinţat atunci propriul canal, de tip Pay-TV. Pe acest post au fost transmise aproape toate partidele din prima divizie, iar televiziunea publică a dat un singur meci pe etapă şi cele mai importante faze ale rundei. 

Cele mai citite

Anchetă Liban: Dispozitivele de comunicații au fost piratate înainte de intrarea în țară

O anchetă preliminară a autorităţilor libaneze arată că pagerele, staţii portabile de emisie-recepţie şi alte dispozitive de transmisie ale Hezbollah care au explodat în...
Ultima oră
Pe aceeași temă