1.8 C
București
duminică, 22 decembrie 2024
AcasăInternaționalLaborator la Nottara

Laborator la Nottara

După o serie de peregrinări, echipa pregătește un experiment teatral. Proiectul este un atelier dedicat tuturor departamentelor care participă la actul creației, de pe scenă sau din culise, iniţiat de Oleg Loevski, regizor şi producător de teatru din Rusia.

Oleg Loevski este unul dintre cei mai influenţi pro-ducători de teatru din Rusia, iniţiator al unor serii de ateliere şi seminarii desfăşurate peste tot în lume, destinate, pe de o parte, să promoveze dramaturgia contemporană, iar pe de alta să formuleze, folosindu-se de creativitatea  tinerilor, direcţii şi spaţii disruptive în teatrul actual.

Şi-a început cariera sfidând comunismul cu plete de hippie (pe care le mai are și azi) şi câştigând reputaţie ca dramaturg, scenarist, regizor, critic de teatru. Este preşedinte al Asociației Internaționale a Teatrelor pentru Copii şi Tineret, director adjunct al Teatrului pentru Tineret din Ekaterinburg, laureat cu premii importante, printre care şi Premiul Internaţional Diaghilev.

Din câte a mărturisit Oleg Loevski, acesta este cam al 370-lea asemenea laborator pe care îl conduce. La început, a însemnat o provocare pentru actorii tineri, însă acum a ajuns să se adreseze tuturor artiștilor şi tehnicienilor de scenă care vor să iasă din rutină. Scopul acestui laborator este acela de a-i scoate pe creatorii de teatru (regizori, actori, tehnicieni) din zona de confort, oferindu-le provocarea unui spectacol dens, construit sub presiunea timpului şi cu mijloace improvizate. Așadar, pe scurt, trei echipe formate din actori, tehnicieni, asistenți de regie, translatori vor lucra intensiv, sub coordonarea lui Oleg Loevski, trei texte contemporane, cu trei regizori străini.

Totul se va întâmpla printre decoruri care așteaptă să fie mutate, printre scaune demontate, printre deținuți care ajută readucerea Nottara-ului la starea de teatru.

Actorii și tehnicienii, deja împărțiți în echipe, au făcut cunoștință cu invitații străini, au aflat conceptul proiectului, au primit de la regizori textele, repetiţiile începând imediat, cu lectura la prima vedere. Prima întâlnire a fost urmată de patru zile de repetiţii intense, în diferite spaţii din Teatrul Nottara (scena mare, foaier parter şi sala de lectură de la etajul doi), cu posibilitatea alegerii altor spaţii neconvenţionale din Bucureşti. Scenografia se face ad-hoc, cu ajutorul asistenților de regie Adela Bițică, Alexandru Mâzgăreanu, Bogdan Budeș și a regizorilor tehnici, folosindu-se costume şi elemente de decor existente în depozitele teatrului.

Cele trei reprezentaţii care se vor face la foc automat vor avea loc pe scena Teatrului de Artă, în zilele de 9 iulie (două reprezentaţii) şi 10 iulie (o reprezentaţie, urmată de discuții cu publicul și creatorii). Publicul, format din aceiaşi spectatori prezenţi la toate cele trei spectacole, va alege, prin vot, una dintre cele trei producții, care va intra în repertoriul Teatrului Nottara în anul 2017.

Regizorii

Directorii de scenă implicaţi în proiect sunt Andreas Raikov-Merz şi Ekaterina Raikova Merz, Alessandra Giuntini şi Evghenia Berkovici.

Andreas Raikov-Merz (de origine bavareză) şi  rusoaica Ekaterina Raikova Merz s-au cunoscut în 2011, la Perm, “fief-ul” teatrului–laborator condus de Loevski, unde sunt atraşi de ani de zile tineri profesionişti din teatrele lumii. Împreună, cei doi şi-au construit un portofoliu de producţii inedite, premiate la competiţiile de profil din Rusia. Două dintre montările semnate de Andreas Raikov-Merz au fost nominalizate la prestigiosul festival Masca de Aur.

De origine italiană, Alessandra Giuntini (34 de ani) este un regizor născut din experienţele de scenă ca actriţă. A studiat arta dramatică la St. Petersburg, unde a şi debutat în filmul Saint Petersburg (2013), iar în prezent face parte din grupul de lucru al lui Oleg Loevski, cu formulele sale de teatru experimental.

La cei 31 de ani ai săi, tânăra actriţă şi regizoare Evghenia Berkovici a participat deja la realizarea mai multor producţii clasice, dar şi a unor proiecte de teatru experimental. Dintre care, cel mai incitant a fost laboratorul de regie marca Loev-skiy desfăşurat anul trecut la Sverdlovsk, unde au fost montate fragmente din tragediile lui Shakespeare.   

Totul se va întâmpla printre decoruri care așteaptă să fie mutate, printre scaune demontate, printre deținuți care ajută readucerea Nottara-ului la starea de teatru.

Cele mai citite

Doar 35% dintre americani au încredere în sistemul judiciar al SUA

Noul sondaj Gallup confirmă că americanii înțeleg pe deplin că instanțele antidemocratice au atins în mod inexplicabil această supremație Lipsa de încredere a americanilor în...

Franța adaugă la rețea, primul reactor nuclear din ultimii 25 de ani

Reactorul sub presiune Flamanville 3 este cel mai mare din Franța, cu 1,6 gigawați și unul dintre cele mai mari din lume Franța a conectat...

PNL în colaps financiar: Audit comandat pentru cheltuielile „scăpate de sub control”

Președintele executiv al partidului, Ilie Bolojan, a anunțat în ședința conducerii că acest audit este necesar pentru a clarifica situația financiară și a gestiona...
Ultima oră
Pe aceeași temă