8.6 C
București
joi, 18 aprilie 2024
AcasăInternaționalInstagram este pe punctul să devină noul Facebook

Instagram este pe punctul să devină noul Facebook

Multe dintre facilităţile de pe Facebook vor migra pe Instagram, în timp ce pentru platorma Facebook e anunţat un radical revamp. Există o combinaţie complexă de factori de input ce duce la aceste evoluţii. Pe de o parte, efectul anului dezastruos 2018 ca imagine.

Pe de altă parte, mai vechea tendinţă a Facebook de a deveni, din platformă social media, website de marketing online. Lucru sesizabil de mai mulţi ani.

 

Aceeaşi Facebook-erie, altă Instagram-erie

Cu utilizarea Facebook în declin, în special la userii de 12 – 34 de ani, compania își portează treptat caracteristicile pe site-ul înfrăţit, încă neatins de scandaluri, arată BuzzFeed News.

Instagram a crescut rapid. Poate ca oamenii se apropie uşor de aspectul său mai simplu și selectiv, comparativ cu platforma maximalistă Facebook, pe care poţi să dai share la orice, într-o revărsare de actualizări despre fapte de viață, articole, notificări despre zile de naștere, și nu numai.

Instagram, pe de altă parte, e un flux unic şi coeziv de fotografii și clipuri video. Dar acest lucru se va schimba, conform unor anunţuri ale Facebook, de la conferinţa sa pentru dezvoltatori, F8.

De la achiziționarea sa de către Facebook, în anul 2012, Instagram a transferat constant funcțiile platformei-mamă: postarea de clipuri video, etichetarea, albumele, publicitatea și mesageria privată. Instagram a clonat share-ingul fotografiilor și video-urilor de la concurentul principal, Snapchat.

 

Tot platformă comercială mascată în reţea socială

Azi, Facebook-izarea Instagram pare inevitabilă. Boss-ul Instagram, Adam Mosseri, a introdus “modul de creare”, un nou format de creat stories, făcut doar pentru text, chestionare, sondaje și alte caracteristici ale Instagram care nu au legătură cu fotografiile sau videoclipurile. Este, în esență, o versiune Instagram a ceea ce Facebook deja a lansat încă din anul 2017.

O altă caracteristică nouă a Instagram sunt aşa-numitele “Donations stickers”, care permit utilizatorilor să strângă bani pentru acţiuni non-profit. Pe Facebook, aceasta s-a întâmplat încă din anul 2015.

S-au colectat astfel, spre exemplu, peste 300 de milioane de dolari, doar prin acţiuni de strângere de fonduri pentru zilele de naștere din august 2018.

Instagram a adăugat de asemenea unele modalități menite să-i facă pe useri să cheltuiască mai mulți bani stând pe platformă. Luna trecută, ei ar fi urmat să înceapă să cumpere produse de la anumite mărci, direct din aplicație, prin intermediul etichetelor de cumpărături, ce sunt ca modulele de anunțuri “Shop now”, de pe Facebook, cu excepția faptului că nu arată ca add-urile. Instagram a spus că userii ar putea începe adăugarea acestor etichete de cumpărături la postările lor.

 

Aproape sigur: apar Insta-grupurile

Una dintre cele mai active funcții ale platformei Facebook – grupurile – nu e oficial pe Instagram, dar faptul nu i-a împiedicat pe utilizatori să creeze pagini de tip ad-hoc, de grup aflat în rețeaua socială. Pare o chestiune de timp până când grupurile vor fi adăugate, ca funcţie, şi la Instagram.

După anul de scandal 2018, e logic ca Facebook să caute adăpost și oportunități în altă marcă de bază, mai ales într-una ce crește aşa de repede. Baza de useri Facebook în SUA a scăzut cu 15 milioane de persoane, din anul 2017 încoace, potrivit datelor Edison Research.

Oamenii au petrecut mai puțin timp pe Facebook și Messenger – cu aproximativ 10% mai puțin timp/persoană, între august 2016 și octombrie 2018, a constatat un studiu Pivotal Research.

Pe de altă parte, numărul de utilizatorii activi lunar Facebook, în al patrulea trimestru al anului 2018, a crescut cu 9% pe an, la 2,32 miliarde, dar a fost alimentat în principal de creșterea din Asia și America Latină.

Între timp, creșterea Instagram a devenit explozivă. În iunie 2018, aplicația a ajuns la 1 miliard de utilizatori activi lunar, cu 200 de milioane mai mulţi decât în ​​ 2017, când a a avut un avans de 200 de milioane mai mulţi utilizatori decât ​​anul precedent.

Bazele de utilizatori Facebook și WhatsApp pot fi însă mult mai mari (peste 2 miliarde și, respectiv, 1,5 miliarde), dar Instagram le depășește pe acestea cu o creștere-cheie.

În curând, Instagram va reprezenta majoritatea veniturilor publicitare noi ale concernului Facebook: aproape 70% până în anul 2020, potrivit estimărilor KeyBanc Capital Markets. Aşadar, de ce nu ar folosi concernul caracteristici similare sau identice cu cele care au generat cresterea Facebook? Este o întrebare oarecum retorică, dar plină de substanţă.

 

Urmează un imens redesign al Facebook

Noua versiune Facebook, nume de cod “FB5”, va fi cea mai mare schimbare pe care a avut-o rețeaua socială de-a lungul anilor. Aproape fiecare aspect al platformei se schimbă cumva, anunţă TechRadar.

Cea de-a cincea reproiectare majoră a Facebook va face ca comunitățile – cunoscute sub numele de grupuri – să se concentreze, oferind o reproiectare elegantă, care ar trebui să o facă mai rapidă și mai fiabilă, ca să nu mai vorbim despre atractivitate vizuală. Noua aplicație mobilă Facebook ar trebui de asemenea să ofere o experiență mult mai rapidă și mai imersivă. Chiar și logo-ul Facebook va fi actualizat anul acesta.

Există un nou site Facebook pentru versiunea de desktop, care ar trebui să fie mult mai light în folosirea resurselor sistemului de operare, cu același limbaj de design ca și aplicația mobilă. Va veni în următoarele câteva luni, iar unele actualizări vor apărea imediat. Evoluţia era necesară, pentru că ultimul revamp se umpluse de module şi pop-up-uri asociate, ce făceau ca website-ul să se încarce relativ greu în versiunea pentru desktop.

Zuckerberg a precizat că focalizarea Facebook se îndreaptă spre comunități, atât cele publice, cât și cele private. Aceasta înseamnă că grupurile vor fi în centrul atenției: există deja zeci de milioane de grupuri active pe Facebook.

Calculul lui Zucky pare simplu: dacă până acum, în condiţiile în care am pus diferite bariere la postarea şi sharing-ul în grupuri, userii au creat cu atâta pasiune aceste comunităţi, hai să le irigăm cu noi facilităţi şi funţionalităţi suplimentare, dar şi cu vizibilitate.

Grupurile vor fi mai ușor de găsit. Va fi mai uşor de participat la ele, mulțumită unei file noi, reproiectate. Va exista un feed personalizat al tuturor grupurilor administrate de un user, astfel încât acesta să se poată concentra pe comunitățile sale într-un singur loc.

Utilizatorii vor observa, de asemenea, că recomandările grupului vor fi prezente în mai multe locuri, dar vor fi mai relevante pentru ceea ce se face în aplicație.

De exemplu, este posibil să fie vizibile mai multe grupuri “cumpărați și vindeți” în „Marketplace”, iar „Today in Gaming” poate sugera un nou grup de jocuri, pentru a te alătura. Feed-ul de știri va fi de asemenea reproiectat, astfel ca userii de Facebook să poată împărtăși mai ușor conținutul direct grupurilor.

Cele mai citite

Avioane de vânătoare israeliene au lovit ținte ale Hezbollah în estul Libanului

Forțele aeriene israeliene au declarat miercuri că avioanele lor de vânătoare au lovit infrastructura Hezbollah la nord de Baalbek, în estul Libanului, potrivit Reuters,...

Iranul continuă ameninţările: Suntem gata să ne lovim inamicii cu avioane supersonice rusești

Prim-ministrul Benjamin Netanyahu la începutul şedinţei cabinetului: „ Vin acum de la întâlnirile cu miniştrii de externe din Marea Britanie şi Germania. Aseară am vorbit...

Un cutremur cu magnitudinea inițială de 6,4 grade pe Richter a lovit sudul Japoniei

Un cutremur cu magnitudinea preliminară de 6,4 grade a lovit miercuri seara sudul Japoniei, a anunțat Agenția Meteorologică Japoneză, citată de Reuters, conform stiripesurse.ro. Epicentrul...
Ultima oră
Pe aceeași temă