Finlanda a confiscat aproape 1000 de vagoane de marfă aparținând unor companii rusești ca urmare a sancțiunilor Uniunii Europene, potrivit operatorului feroviar de stat finlandez VR și unei scrisori a monopolului feroviar din Rusia consultată de Reuters.
În timp ce VR din Finlanda a luat măsuri pentru a reduce traficul feroviar cu Rusia după ce UE a sancționat livrările de cărbune rusesc în aprilie, 865 de vagoane de tren din Rusia au fost confiscate de executorii judecătorești, potrivit scrisorii datate 6 iunie a Căilor Ferate Ruse către Ministerul Transporturilor, conform romania24.ro.
Autoritatea finlandeză a executorilor judecătorești a declarat pentru Reuters că a avut înghețate activele câtorva zeci de persoane fizice și juridice din Rusia și Belarus, inclusiv firme de transport, în valoare de cel puțin 82 de milioane de euro, pentru a se conforma sancțiunilor UE.
Purtătoarea de cuvânt a VR, Taina Kuitunen, a confirmat prin e-mail că în Finlanda se află în prezent „aproximativ 800 de unități de vagoane (de marfă) sancționate în Finlanda”, iar compania a încercat să le returneze pe cele nesancționate în Rusia cât mai curând posibil.
Aproape 1000 de vagoane de marfă aparținând unor companii rusești, confiscate de Finlanda: Ce a spus șeful departamentului de logistică al VR
Șeful departamentului de logistică al VR a declarat presei finlandeze în luna martie că aproximativ 5.000 de vagoane rusești se aflau în Finlanda atunci când a decis să suspende traficul și, deși compania sa a dorit să le trimită înapoi, executorii judecătorești au ordonat ca unele să fie confiscate.
Vagoanele sechestrate aparțin unor companii fie direct afectate de sancțiunile UE, fie ale căror acționari au renunțat la control pentru că au fost loviți de sancțiuni după ce Rusia și-a trimis trupele în Ucraina la sfârșitul lunii februarie.
Uralchem-Trans, al cărei fost proprietar, Dmitri Mazepin, a cedat controlul după ce a intrat sub incidența sancțiunilor UE în martie, nu a răspuns la solicitarea de a comenta, iar compania de stat de leasing GTLK, aflată la rândul ei sub incidența sancțiunilor UE, a refuzat să comenteze.
Rusagrotrans, parte a Demetra Holding, unde banca de stat VTB, afectată de sancțiuni, a cedat controlul altor investitori în februarie, a refuzat, de asemenea, să comenteze.
Căile Ferate Ruse au refuzat să comenteze, iar Ministerul Transporturilor nu a răspuns la o solicitare de comentarii.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!