6.8 C
București
miercuri, 25 decembrie 2024
AcasăInternaționalFinlanda confiscă 1000 de vagoane de marfă ale unor companii rusești

Finlanda confiscă 1000 de vagoane de marfă ale unor companii rusești

Finlanda a confiscat aproape 1000 de vagoane de marfă aparținând unor companii rusești ca urmare a sancțiunilor Uniunii Europene, potrivit operatorului feroviar de stat finlandez VR și unei scrisori a monopolului feroviar din Rusia consultată de Reuters.

În timp ce VR din Finlanda a luat măsuri pentru a reduce traficul feroviar cu Rusia după ce UE a sancționat livrările de cărbune rusesc în aprilie, 865 de vagoane de tren din Rusia au fost confiscate de executorii judecătorești, potrivit scrisorii datate 6 iunie a Căilor Ferate Ruse către Ministerul Transporturilor, conform romania24.ro.

Autoritatea finlandeză a executorilor judecătorești a declarat pentru Reuters că a avut înghețate activele câtorva zeci de persoane fizice și juridice din Rusia și Belarus, inclusiv firme de transport, în valoare de cel puțin 82 de milioane de euro, pentru a se conforma sancțiunilor UE.

Purtătoarea de cuvânt a VR, Taina Kuitunen, a confirmat prin e-mail că în Finlanda se află în prezent „aproximativ 800 de unități de vagoane (de marfă) sancționate în Finlanda”, iar compania a încercat să le returneze pe cele nesancționate în Rusia cât mai curând posibil.

Aproape 1000 de vagoane de marfă aparținând unor companii rusești, confiscate de Finlanda: Ce a spus șeful departamentului de logistică al VR

Șeful departamentului de logistică al VR a declarat presei finlandeze în luna martie că aproximativ 5.000 de vagoane rusești se aflau în Finlanda atunci când a decis să suspende traficul și, deși compania sa a dorit să le trimită înapoi, executorii judecătorești au ordonat ca unele să fie confiscate.

Vagoanele sechestrate aparțin unor companii fie direct afectate de sancțiunile UE, fie ale căror acționari au renunțat la control pentru că au fost loviți de sancțiuni după ce Rusia și-a trimis trupele în Ucraina la sfârșitul lunii februarie.

Uralchem-Trans, al cărei fost proprietar, Dmitri Mazepin, a cedat controlul după ce a intrat sub incidența sancțiunilor UE în martie, nu a răspuns la solicitarea de a comenta, iar compania de stat de leasing GTLK, aflată la rândul ei sub incidența sancțiunilor UE, a refuzat să comenteze.

Rusagrotrans, parte a Demetra Holding, unde banca de stat VTB, afectată de sancțiuni, a cedat controlul altor investitori în februarie, a refuzat, de asemenea, să comenteze.

Căile Ferate Ruse au refuzat să comenteze, iar Ministerul Transporturilor nu a răspuns la o solicitare de comentarii.

Urmărește România Liberă pe  Twitter, Facebook și Google News!

Catalin Serban
Catalin Serban
Cătălin Șerban scrie în presă din anul 2019, iar din februarie 2021 la România Liberă. A fost director de comunicare al Alianței Naționale pentru Restaurarea Monarhiei și președinte al acestei organizații. A primit din partea Casei Regale a României, în anul 2015, Medalia „Regele Mihai pentru Loialitate" pentru organizarea excelentă a Alianței Naționale pentru Restaurarea Monarhiei și pentru devotamentul cu care a promovat ideile și cauza monarhică.
Cele mai citite

Parlamentul din Peru anchetează înființarea unei rețele de prostituție chiar de unul din foștii săi responsabili

Parlamentul peruan îl va convoca joi pe unul dintre foştii săi responsabili, suspectat că ar fi înfiinţat o reţea de prostituţie în interiorul adunării...

Creștere de 28%: Fondurile de pensii private au depășit pragul de 155 miliarde de lei

Politica investițională a fondurilor de pensii private rămâne concentrată pe piața financiară locală Fondurile de pensii private din România au înregistrat o creștere semnificativă a...

Programul de guvernare propune stimulente pentru tinerii absolvenți și subvenții pentru angajatori

Tinerii absolvenți care se angajează pentru prima dată cu un contract de muncă pe perioadă nedeterminată vor primi o primă de stabilitate pe o...
Ultima oră
Pe aceeași temă