Facebook intenționează să se schimbe cu un nou nume axat pe metavers, a notat marți Verge. În același timp, gigantul tehnologic este supus focului autorităților de reglementare din întreaga lume asupra practicilor sale comerciale.
Compania intenționează să anunțe noul nume săptămâna viitoare, a raportat The Verge, citând o sursă cu cunoștință directă a problemei. Facebook vrea să fie cunoscut pentru mai mult decât social media, potrivit publicației tehnologice.
Momentan, reprezentanții de la Facebook nu au comentat zvonurile.
Pe lângă rețeaua sa emblematică de socializare, Facebook deține și Instagram și WhatsApp. O schimbare de nume ar putea poziționa cele trei mega platforme sub o marcă umbrelă, similar cu structura utilizată de Google, care se află sub compania mamă Alphabet.
Ideea este de a crea un spațiu similar internetului, în care utilizatorii (prin avataruri digitale) să poată merge și să interacționeze între ei în timp real. În teorie, utilizatorii ar putea sta în jurul unei mese de întâlnire virtuale cu colegi îndepărtați și apoi se vor îndrepta către un Starbucks virtual pentru a se întâlni cu un prieten, notează CNN.
O redenumire ar putea face parte dintr-un efort de revizuire a reputației Facebook în urma unui boom de știri proaste legate de dezinformare pe platformele sale.
Frances Haugen, un denunțător care a lucrat la Facebook ca manager de produs, a mărturisit la începutul acestei luni că compania este conștientă de faptul că platformele sale sunt folosite pentru a răspândi ura și dezinformarea, dar nu a luat măsuri pentru a le preveni. Facebook a împins în mod agresiv reclamațiile, numindu-le pe multe dintre ele „înșelătoare”.