5.8 C
București
sâmbătă, 21 decembrie 2024
AcasăInternaționalDorel, un personaj aproape de tot romanul

Dorel, un personaj aproape de tot romanul

Chiar daca nu a aparut de la bun inceput, fiind un personaj „pescuit” pe parcurs, Dorel a reusit sa devina un personaj sinonim cu campania publicitara pentru brandy-ul Unirea, marca Next-Cap.
O campanie ale carei replici schimbate de personaje au devenit parte din limbajul nostru cotidian. Un exemplu despre cum o marca de bautura ieftina, destinata camionagiilor si „celor care sparg asfaltul”, a reusit sa intre in viata de zi cu zi a tuturor romanilor, chiar si a intelectualilor „subtiri”.
Chiar daca nu toata lumea cumpara aceasta bautura, ea este pe buzele tuturor, intr-un fel sau altul.

Gogule, probleme?

La inceput au fost doua spoturi in care, asa cum spuneam, personajul Dorel nu apare. Ele au reusit insa, inca de la inceput, sa-i captiveze pe romani prin inventivitatea mesajului de reclama.
Din primul spot, denumit „Basculanta 1”, in care un camion loveste un autoturism Mercedes, romanii au ramas cu expresia: „Ce, ba, nu-ti mai ajunge soseaua?”. Replica ii era adresata de soferul camionului unui vatman, care, evident, nu putea sa ocoleasca basculanta. Aici intervine un alt personaj, cu alte doua replici celebre: „Gogule, probleme?” si „Ia, ba, mana, ca-i iei vopseaua”.
A urmat spotul „Basculanta 2”, mai sarac in vorbe de duh, dar care a frapat telespectatorii prin ineditul premiului pus la bataie: daca bei Unirea, poti castiga… o basculanta.

Apa pentru ala micu'

In cel de-al treilea spot isi face intrarea in scena, in sfarsit, Dorel, mezinul echipei, pe care nea Gogu & comp. il pun la treaba in timp cei ei sunt ocupati cu babaroasele.
Toti ii dau sfaturi si il pun la munca, pana cand el loveste cu tarnacopul un cablu electric subteran. Dorel ajunge la spital, unde baietii vin in vizita, se cinstesc cu una mica si continua sa-l ia peste picior.
In continuare, echipa Unirea se deplaseaza cu un tren personal, cel mult accelerat. Intr-o gara, Dorel si Relu coboara dupa „provizii”, adica o sticla de Unirea, iar intre timp trenul se pune in miscare. In disperare de cauza, nea Gogu trage semnalul de alarma pentru ca baietii sa se poata urca in tren. Urmeaza o discutie mai aprinsa cu nasul, pe care nea Gogu reuseste sa-l „abureasca” spunandu-i ca cei doi au coborat „sa ia apa pentru ala micu'”. Dupa ce diferendul se aplaneaza, nea Gogu constata ca, de fapt, Dorel nu s-a urcat in tren si… trage din nou semnalul de alarma.

Ce, Dorele, ai fost la mare?

Urmeaza spotul cu numarul 5, „Baraca”. Dorel descarca manual, cu lopata, bena basculantei, iar ceilalti, in frunte cu nea Gogu, il zoresc in timp ce se uita pe niste reviste deocheate. Apoi se plictisesc si ridica automat bena basculantei, Dorel cazand pe mormanul cu nisip. In final, la carciuma, tot Dorel este luat peste picior, cu cuvintele: „Ce, Dorele, ai fost la mare?”.
In fine, vine si razbunarea lui Dorel, in cel de-al saselea spot al campaniei, denumit „Sobolanul”. Toata echipa iese oripilata din baraca, unde nu puteau dormi din cauza unui miros pestilential. Dorel este singurul care ramane si, dupa ce nea Gogu si ai lui se culca in cabina camionului, scoate din baraca un bocanc urat mirositor si isi aduce iubita.

Dorel este instructor de calarie

Dorel, pe numele sau adevarat Aurel Boata, este de meserie instructor de calarie. Inainte de a aparea in aceste spoturi, facea cascadorii si figuratie speciala in filme.
Nucu Stangaciu, alias nea Gogu, este de profesie jurnalist, dar in spoturile campaniei este seful echipei de muncitori.
Mihai Antoci este soferul care descarca basculanta cu nisip cu tot cu Dorel. In viata reala, el este tot jurnalist.
Cristian Botea, de profesie actor, joaca rolul lui Relu, mana dreapta a lui nea Gogu.
Un alt actor, Relu Sireteanu, interpreteaza rolul lui Brasov, noul coleg care a castigat basculanta la promotia Unirea.
In fine, blonda din baraca este interpretata de actrita de 26 de ani Simona Stoicescu.

Un singur Mercedes, greu de lovit

Filmarile spoturilor din campania Unirea nu au fost lipsite de „pete de culoare”:
La primul spot, a existat un singur autoturism Mercedes, care, evident, trebuia lovit o singura data. In consecinta, s-a tras o singura dubla. La promotia „Basculanta” este celebra faza cu asistentul de regie care a fost atacat cu un cutit lung si ascutit de catre un smecher de cartier. Nu s-a lasat pana nu a primit o „taxa de smecher”.
La spotul cu tarnacopul, cei de la Electrica nu se puteau sincroniza cu producatorul, cand el le spunea la telefon sa opreasca lumina intr-un anume bloc. In final, luminile au fost „stinse” la post-productie.
In trenul cu Dorel care tragea semnalul de alarma, trecut pe o linie moarta in Gara Obor, s-au urcat pe neasteptate niste doamne care voiau sa cunoasca mai bine echipa de filmare.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă