17.6 C
duminică, 8 septembrie 2024
AcasăInternaționalCronica de film: The Whistleblower

Cronica de film: The Whistleblower

Surpriza filmului care se petrece în Bosnia este că una dintre protagoniste este româncă. Doar că joacă rolul unei fete din fosta Iugoslavie, asemeni Anamariei Marinca din „Storm”/„Furtuna”. O cheamă Roxana Condurache. Precis că ne invidiază vecinele că le sunt suflate rolurile! Scenariul o are ca figură centrală, însă, pe Rachel Weisz, care întruchipează o poliţistă americancă (şi ea fiind în realitate pe jumătate englezoaică), dar poţi să juri că e româncă. Pe generic se mai află două actriţe care au legătură cu noi: Vanessa Redgrave, venită de mai multe ori în ţară pe la festivaluri şi UNITER şi Monica Bellucci cu care a împărţit acelaşi generic Maia Morgenstern, în pelicula lui Mel Gibson „Patimile lui Christos”.

Povestea nu e foarte originală, cu fete aduse „la produs” şi obligate să nu-şi toarne „sursa”, alias peştele! Printre apariţiile de scurtă durată, îi veţi mai recunoaşte pe Alexandru Potocean, Coca Bloos, Anca Androne, Florin Busuioc, Vlad Ivanov, Alin Panc, Victoria Răileanu, Dorotheea Petre, Roxana Guttmann, Zoltan Butuc, Ion Săpdaru şi mulţi alţii pe care vă las să-i descoperiţi pe genericul final. Regizoarea, Larysa Kondracki, născută la Toronto şi cu studii la Universitatea McGill şi la Columbia, se află la debut în lung metraj, dar visează la un scenariu despre „Contele din Sankt Petersburg”. Sângele apă nu se face.

MARTOR ŞI ACUZATOR/THE WHISTLEBLOWER
3 stele din 5

SUA, 2010, 1h 52min.