-1 C
București
luni, 18 noiembrie 2024
AcasăInternaționalCriza din UcrainaRusia – Ucraina, ziua 487. Deși este în război, Ucraina va repara...

Rusia – Ucraina, ziua 487. Deși este în război, Ucraina va repara motoarele avioanelor militare ale Bulgariei, apoi le va trimite înapoi în Bulgaria

Ucraina va repara șase motoare provenite de la avioanele militare MiG 29 ale Bulgariei, după care aceste motoare vor fi trimise înapoi în Bulgaria.

Informația despre acest contract este difuzată de presa de la Sofia. Performanța Ucrainei pare remarcabilă, în condițiile în care Ucraina este în război cu Rusia și se presupune că întreaga ei industrie militară ar trebui să lucreze pentru armata Ucrainei. Pe de altă parte, se observă faptul că Bulgaria nu cedează Ucrainei avioanele sale de luptă MiG 29, ci le păstrează pentru a proteja spațiul aerian al Bulgariei.

Presa din SUA anunțase că Bulgaria ar dona Ucrainei avioanele sale MiG 29. Oficialii Ministerului Apărării de la Sofia au respins însă această posibilitate. Ucraina are deja avioane MiG 29, moștenite din perioada sovietică.

MiG 29 sunt aeronave produse în fosta URSS. Un avion de acest tip are două motoare. Întrucât Ucraina repară șase motoare, rezultă că ele vor echipa trei avioane ale Bulgariei. Avioanele MiG 29 rămân în exploatarea Forțelor Aeriene ale Bulgariei până ce Bulgaria va primi avioane F-16 din Statele Unite. Primul avion F-16 ar urma să ajungă în Bulgaria în anul 2025.

Înainte de 24 februarie 2022, deci înainte ca Rusia să declanșeze războiul din Ucraina, motoarele avioanelor Bulgariei erau reparate în Rusia. Colaborarea dintre Bulgaria și Rusia a fost stopată din cauza sancțiunilor NATO și UE împotriva Rusiei.

Citește și:

Rusia – Ucraina, ziua 486: Mercenarii Wagner spun că preiau controlul centrului militar din Rostov al Kremlinului

Urmărește România Liberă pe  TwitterFacebook și Google News!

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite

Rezidențiat: Un sistem medical care strigă după ajutor

În timp ce peste 10.000 de candidați au susținut examenul de rezidențiat, România se confruntă cu un paradox cutremurător: avem un număr mare de...

Rezidențiat: Un sistem medical care strigă după ajutor

În timp ce peste 10.000 de candidați au susținut examenul de rezidențiat, România se confruntă cu un paradox cutremurător: avem un număr mare de...
Ultima oră
Pe aceeași temă