5.7 C
București
joi, 21 noiembrie 2024
AcasăInternaționalCriza din UcrainaCinci țări NATO au interzis intrarea mașinilor înmatriculate în Rusia

Cinci țări NATO au interzis intrarea mașinilor înmatriculate în Rusia

Autovehiculele înmatriculate în Rusia, inclusiv autocamioanele, nu mai au voie să intre în Polonia, a decis guvernul de la Varșovia la data de 16 septembrie 2023.

Interdicția a fost anunțată de ministrul polonez de Interne, Mariusz Kaminski, urmând să se aplice din data de 17 septembrie 2023, a explicat agenția de presă PAP din Polonia. Nu mai pot intra în Polonia autovehicule cu numere de Rusia, nici vehicule particulare nici comerciale, indiferent dacă proprietarul vehiculului este un cetățean rus sau al altei țări.

Anterior Poloniei, alte patru țări membre NATO au anunțat interdicții similare pentru mașinile înmatriculate în Rusia. Aceste țări sunt Finlanda (cel mai nou membru NATO), Estonia, Letonia și Lituania. În Estonia, ministrul de Interne, Lauri Läänemets, a precizia că interdicția decisă de țara lui reprezintă o aliniere la cea mai recentă serie de sancțiuni pe care Comisia Europeană a decis-o împotriva Rusiei, la data de 8 septembrie 2023. Sancțiunile UE sunt o consecință a războiului dus de Rusia împotriva Ucrainei.

Autoritățile Rusiei au confirmat că primul vehicul căruia i s-a interzis intrarea în Estonia a fost oprit la punctul de frontieră din orașul Narva, aflat în estul Estoniei. Este de menționat că, dintre țările baltice, Estonia are cea mai mare numeroasă populație de origine rusă, care se apropie de 50 la sută din populația totală a țării.

Estonia, Letonia și Lituania au precizat însă că permit ieșirea de pe teritoriul lor a autovehiculelor cu numere de Rusia, inclusiv spre alte țări membre UE, dacă aceste țări le primesc.

Urmărește România Liberă pe TwitterFacebook și Google News!

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite

Primul tren electric nou al României, anulat la doar o zi după debutul în circulație

Incidentul ridică semne de întrebare privind fiabilitatea și întreținerea trenurilor noi Primul tren electric din România în ultimii 35 de ani, Alstom Coradia Stream, a...

Virgil Guran(PNL): Chiar atât de proşti ne credeţi, că mergem să comandăm o manea?

Vicepreşedintele PNL Virgil Guran, lider al filialei liberale din Dâmboviţa, a declarat miercuri, la o întâlnire electorală la Târgovişte, că PNL nu a comandat...

Primul tren electric nou al României, anulat la doar o zi după debutul în circulație

Incidentul ridică semne de întrebare privind fiabilitatea și întreținerea trenurilor noi Primul tren electric din România în ultimii 35 de ani, Alstom Coradia Stream, a...
Ultima oră
Pe aceeași temă